اشتغال‌زایی ۱۸ هزار نفری با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

در سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" با سرمایه‌گذاری و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، احیای۳۰۰ بنگاه صنعتی و اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم شکرانه احیا و بهره‌برداری از ۱۳۰ بنگاه اقتصادی در سال جهش تولید ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، سرمایه‌گذاری اقتصادی و مشارکت با ۳۰۰ بنگاه و واحد تولیدی متوسط و بزرگ را به منظور احیا، توسعه و افزایش توان تولید با سرمایه‌گذاری کل ۲۵ هزار میلیارد ریالی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: احیا و توسعه این ۳۰۰ بنگاه اقتصادی متوسط و بزرگ علاوه بر احیای ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه مردمی و بخش خصوصی، اشتغال‌زایی برای ۱۸ هزار نفر را به دنبال دارد.
مدنی همچنین از احیا و بهره‌برداری از ۱۳۰ بنگاه متوسط و بزرگ در سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: در سال جهش تولید و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت، ۱۳۰ واحد تولیدی به ارزش حدوداً ۱۰ هزار میلیارد ریال به چرخه تولید کشور بازگشته‌اند. همچنین ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه مردمی و کارآفرینان احیا و بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به رونمایی از دستگاه اکسیژن‌ساز یکی از شرکت‌های مشارکتی دانش‌بنیان این بنیاد در استان قزوین گفت: شرکت سدنا یکی از واحدهای مشارکتی فعال در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان از جمله اکسیژن‌ساز و تب‌سنج است که در حوزه درمان کرونا کاربرد دارند.
 
وی افزود: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۸ اقدام به مشارکت اقتصادی با این شرکت دانش‌بنیان کرده و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی در این واحد تولیدی باعث ایجاد اشتغال برای ۱۷۵ نفر شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: محصولات این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر به کشورهای مختلف از جمله روسیه، اسپانیا و ارمنستان صادر می‌شود.
مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از افتتاح شرکت شترمرغ رزین پرور خبر داد و گفت: ظرفیت سالانه این واحد تولیدی فعال در شهر آبیک ۳۰۰ قطعه شترمرغ مولد و ۴ هزار قطعه پرواری است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت از سال ۹۸ اقدام به مشارکت با این واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۳ میلیارد ریالی کرده است. فعالیت این واحد پرورش شترمرغ، فرصت کسب و کار برای ۱۷۵ متقاضی اشتغال را نیز فراهم آورده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۵۹۶ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان قزوین به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

کد خبر 1662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =