اجرای طرح «کاروان سلامت دام» در گلستان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از راه اندازی کاروان سلامت دام توسط این ستاد در استان خبر داد.

مهدی انتصاری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با توجه به اینکه اکثر جامعه روستایی و خانوار استانی در زمینه دامداری و دامپروری (سبک و سنگین) مشغول به کارند، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ارائه خدمات درمانی و امور پزشکی در حوزه دام اقداماتی را در استان انجام داد.

او افزود: با هماهنگی که در دستگاه‌های مرتبط استان صورت گرفته است، سفر کاروان سلامت دام با هدف بهره گیری از خدمات گروه‌های جهادی در گلستان انجام می‌شود.

انتصاری گفت: بعضی از اقدامات فوریتی و بعضی به صورت بلندمدت هستند.

او ادامه داد: درمان سطحی و یا ضدعفونی کردن محل نگهداری و انگل زدایی از دامداری‌ها، از جمله اقدامات فوریتی و کمک به دامپزشکان بومی منطقه برای ایجاد مراکز دامپزشکی با اعطای تسهیلات کم درصد از جمله خدمات بلند مدت است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این خدمت در جهت تکمیل زنجیره دامی و در کنار اشتغال استان از سوی بنیاد برکت انجام می‌شود.

او افزود: در این طرح ۷۱ روستا در استان از این مزایا برخوردار شده و از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها و نهادها نیز استفاده می‌شود.

انتصاری گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام حضرت امام (ره) در گلستان توانسته در سال‌های ۱۳۹۹-۱۳۹۸ تاکنون در ۱۹۵ روستا تعداد ۹ هزار و ۱۷۱ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه درصد بالایی از اعتبارات و تسهیلات به بخش پرورش دام سبک و سنگین اختصاص یافته است، گفت: این اشتغالزایی با مجموع سرمایه گذاری مبلغ ۳۰۶ میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است.

کد خبر 1770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =