در پی افزایش چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان محموله ویژه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام به این استان اعزام شد.

ظهر امروز طی مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، محموله ویژه امدادی و اضطراری ضدکرونایی شامل انواع اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان به این استان ارسال شد.

محمد مخبر در حاشیه این برنامه گفت: به دنبال اعلام وزارت بهداشت در خصوص آغاز موج جدید شیوع کووید ۱۹ در کشور و اعلام نیاز برای تجهیزات در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، محموله بسیار ویژه‌ای به ارزش حدودی ۲۰ میلیارد تومان را از امروز به این مناطق ارسال و اعزام میکنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص جزئیات این محموله گفت: ۲ میلیون ماسک، ۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۵۰ هزار کیت تشخیص، ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی، ۵۰ عدد تی‌ وپس، یکعدد اکسیژن‌ساز بیمارستانی به ارزش ۲.۵میلیاردتومان، ۱۳۰۰ گان پزشکی و جراحی، ۳۰۰۰ دوز داروی ضدکرونای رمدسیویر بخشی از این محموله میباشد.

مخبر خاطرنشان کرد: همچنین  بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سیار کشور نیز که توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده   با امکاناتی نظیر اتاق عمل، بستری بیمار، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و تجهیزات دوراپزشکی و قسمت مختص بیماران تنفسی و کرونایی فردا صبح به سیستان و بلوچستان اعزام میشود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار عدد مواد غذایی مانند آب‌میوه و سوپ هم بین بیماران کرونایی بستری در این مناطق توزیع میکنیم.

مخبر تاکید کرد: اقدامات حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام از آسیب‌دیدگان کرونا از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شده و تا هرزمانی که مردم نیاز داشته باشند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =