همزمان با سراسر کشور امروز در خراسان جنوبی ۲۷ مدرسه و 5 مسجد و خانه عالم برکت به بهره برداری رسید.

موسوی افزود: این ۲۷ مدرسه برکت در خراسان جنوبی ۴۸ کلاس دارد و اعتبار ساخت این مدارس بیش از ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خراسان جنوبی در آئین بهره برداری از این مدارس که به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان با ۱۵۰ مدرسه دیگر در کشور بود گفت: مدرسه یک کلاسه روستای نصرآباد با ظرفیت ۲۵ دانش آموز امروز به نمایندگی از ۲۷ مدرسه برکت در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
موسوی افزود: این ۲۷ مدرسه برکت در خراسان جنوبی ۴۸ کلاس دارد و اعتبار ساخت این مدارس بیش از ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است.



وی همچنین گفت: در راستای پروژه‌های مدرسه سازی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان جنوبی، ۸۵ مدرسه در دستور کار قرار گرفته که ۷۱ مورد تکمیل و ۱۴ پروژه در حال اجرا است.
موسوی افزود: سهم بنیاد برکت برای تامین اعتبار این ۸۵ مدرسه بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۲۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه فعالیت های خود در حوزه های عمرانی ،زیربنایی، آبرسانی ،بهداشتی ،درمانی،راه سازی و پل سازی و فرهنگی و مذهبی و ... 263 پروژه را در دست اقدام دارد که از این مهم 201 پروژه تکمیل و افتتاح شده و 62 پروژه دیگر در حال اجرا میباشد . اعتبار ریالی این پروژه ها 81میلیارد و 200میلیون تومان برآورد شده که از این مبلغ تاکنون 63میلیارد و 755 میلیون تومان پرداخت شده است . 

در ادامه مراسم امروز 150پروژه فرهنگی برکت شامل مساجد و خانه های عالم در سراسر کشور به بهره برداری رسید که 5 پروژه با اعتباری بالغ بر 490میلیون تومان مربوط به خراسان جنوبی بود . 
چاوشان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: مدرسه برکت در روستای نصرآباد ۵۵ مترمربع زیر بنا دارد و برای ساخت آن ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده که سهم بنیاد برکت ۸۰ میلیون تومان بوده است.

کد خبر 2084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =