فعال کردن ظرفیت‌های راکد خراسان جنوبی در اولویت است

استاندار خراسان جنوبی گفت: به جهت اهمیت موضوع، فعال کردن ظرفیت‌های راکد و نیمه‌فعال در اولویت اقدامات استان است و از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌توان برای بهره‌برداری هرچه بهتر و بیشتر از منابع خراسان جنوبی استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: در راستای توسعه استان؛ برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات گسترده‌ای در دستور کار است اما فعال کردن پروژه‌ها و ظرفیت‌های نیمه‌فعال را به طور ویژه دیده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی در خراسان جنوبی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ظرفیت بسیار بزرگی است و جای فعالیت حوزه‌هایی مثل این ستاد، استان‌هایی مانند خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی معدن و ذخایر معدنی را از مزایای بسیار ارزشمند این استان نام برد و گفت: در حال حاضر ۲۳۰ معدن دارای پروانه غیرفعال در خراسان جنوبی داریم که برای فعال کردن آنها، در ستاد توسعه خاوران تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی هم می‌تواند به این موضوع ورود کرده و در زمینه خرید پهنه یا مشارکت در فعالیت در این معادن، سرمایه‌گذاری کند.

ملانوری با اشاره به طرح‌های اشتغالزای در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اظهار داشت: طرح استان بدون بیکار که از ناحیه خراسان جنوبی ارائه شده و مورد تایید ستاد اجرایی قرار گرفته، طرح بسیار خوبی است.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این طرح و سرعت بخشیدن به روند اجرای آن، موضوع از طریق ستاد توسعه خاوران پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی از اهمیت پروژه هاب شتر گفت و ضمن تشکر از اقدامات ستاد اجرایی در این زمینه افزود: برای حضور دکتر مخبر به منظور افتتاح این پروژه، چند مرتبه برنامه‌ریزی شد ولی به دلایل متعدد از جمله شیوع کرونا و قرمز شدن شهرها تا این لحظه عملی نشده است.

وی بیان کرد: همچنان منتظر فرصت مناسبی برای حضور معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان هستیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی نیز به تشریح اقدامات این حوزه در استان پرداخت و گفت: ستاد اجرایی در راستای توانمندسازی اقتصادی و انجام امور زیربنایی، فرهنگی و سلامت استان تاکنون بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ۱۱ شهرستان استان اجرایی کرده است.

سید مجتبی موسوی افزود: در زمینه عمرانی نیز تا الان ۲۶۶ پروژه در حوزه‌های آبرسانی، مدارس، مخابرات و سایر حوزه‌ها عملیاتی شده که بیش از ۷۵ درصد آنها انجام شده است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر انجام امور زیربنایی و عام‌المنفعه در استان خراسان جنوبی براساس تفاهم‌نامه با استانداری، معین محرومیت‌زدایی و توسعه شهرستان نهبندان است.

کد خبر 2325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =