بهره‌برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی و درمانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

آئین بهره‌برداری از ۵٠ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با مشارکت وزارت بهداشت برگزار شد.

صبح امروز در مراسمی با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و هیئت همراه، علی عسگری معاون اجتماعی و سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد برکت در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام، ۵۰ طرح بیمارستانی و درمانی در مناطق محروم کشور به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: حوزه سلامت از شاخص‌های توسعه کشور است و ستاد اجرایی فرمان امام به طور ویژه در این خصوص اقدامات مفصلی داشته و دارد و از احداث و تجهیز بیمارستان گرفته تا راه‌اندازی شهرک دارویی و تولید دارو و واکسن و انواع تجهیزات بیمارستانی و ماسک از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ١٧ بیمارستان در دستور کار بنیاد برکت بوده که ١٢ مورد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده افزود: امروز نیز بیش از ۵۰ طرح درمانی و بیمارستانی و تجهیز بیمارستان و اورژانس با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان در مناطق کم‌برخوردار افتتاح و تحویل وزارت بهداشت شد که با توجه به شرایط کرونایی کشور، اغلب این مراکز به طور ویژه به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی میکنند.

سیدهاشمی افزود: احداث و ساخت ٢۵۶ مرکز بهداشتی در کشور را در دستور کار داشتیم که تا امروز ١٨١ مورد افتتاح شده و این افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت.
 
گفتنی است ۵۰ مرکز بهداشتی، درمانی، پایگاه سلامت و پایگاه اورژانس امروز در  ١٠ استان  سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، همدان، کرمان، کردستان و ٢٧ شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: بهره‌برداری از مراکز درمانی جدید یعنی توزیع عادلانه سلامت در مناطق محروم که این مهم  از سیاست‌های دولت سیزدهم هم هست.

وزیر بهداشت افزود: جا دارد از مدیریت جهادی و انقلابی دکتر مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام و خدمات بسیار بزرگی که در بخش‌های مختلف احداث بیمارستان، خوابگاه و هزاران مدرسه و اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و دست آخر در تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا قدردانی کنم.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که سلامت با سیاست گره خورده بود، پروژه‌ای که به طور طبیعی باید طی ۶ سال انجام میشد را ستاد اجرایی فرمان امام ظرف یکسال به نتیجه رساند و شعار "ما میتوانیم" را به همگان ثابت کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروز از همه نقاط کشور بیشترین پیامی که به من میرسد درخواست "واکسن برکت" است، واکسن برکت یک واکسن مردمی با لحاظ تمام استانداردهای روز دنیاست و برای همیشه به عنوان یک افتخار ملی در تاریخ این کشور ثبت شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه امیدواریم با راه‌اندازی خطوط دیگر واکسن برکت خواسته و مطالبه مردم را فراهم کنیم، تصریح کرد: واکسن برکت خیلی خوب مورد استقبال مردم قرار گرفته و جزو امن‌ترین و اثربخش‌ترین واکسن‌های تزریقی در کشور بوده است.

او ادامه داد: در آینده طرح‌های زیادی در وزارت بهداشت خواهیم داشت و به ادامه همکاری با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خصوصا در بحث تحدید جمعیت و اجرای طرح‌های تشویقی و تولید داروهای کمیاب نیاز خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم تعدادی از طرح‌های درمانی برکت به صورت ویدئو کنفرانسی و نمادین در استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر 2522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =