آغاز طرح جهش تولید در دیمزارهای مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه اکنون در فصل کشت در مناطق سردسیری هستیم امروز در شهرستان‌های بویراحمد، مارگون و دنا استارت جهش تولید در دیم زارهای این مناطق زده شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد شایان نادری درحاشیه مراسم آغاز طرح جهش تولید گفت: با توجه به اینکه اکنون فصل کشت در مناطق سردسیری می باشد امروز در شهرستان‌های بویراحمد، مارگون و دنا استارت جهش تولید در دیم زارهای این مناطق زده شد.

وی افزود : امسال طرح جهش تولید در دیمزار های با مشارکت جهاد وزارت کشاورزی در ۱۵ استان در مساحت ۲.۶ میلیون هکتار آغاز شده که استان ما یکی از این استان‌ها می‌باشد و این طرح در یک بازه پنج ساله ادامه خواهد داشت.

نادری با بیان این که در سال اول در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم محصولات استراتژیک شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه و کلزا این طرح اجرا می‌شود افزود: به همین خاطر مشوق‌هایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان داده خواهد شد که از جمله آنها برای اولین بار اعطای وام قرض الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی جهت متقاضیان و همچنین پرداخت بیمه محصولات کشاورزی و خرید و توزیع نهاده ها از جمله بذر و سم و کود خواهد بود تا مردم مشارکت بیشتری در این طرح داشته باشند.

وی افزود: وظیفه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای رونق تولید این است که فضا را جهت تشویق کشاورزان جهت اجرای این طرح آماده کند و در این طرح با استفاده از روشهای نوین کشت و آموزش‌های لازم درصددیم تا کشاورزان روش سنتی کشت را کنار گذاشته و به سمت کشت نوین و مدرن روی آورند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان گفت: امیدواریم که در ۵ سال اول شاهد افزایش ۳۰ درصدی تولید محصول در هر هکتار باشیم.

کد خبر 2608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =