شروع به کار کاروان سلامت دام در استان گلستان

شروع به کار کاروان سلامت دام در استان گلستان

شروع به کار کاروان سلامت دام در استان گلستان
سلمان زاده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره بیان داشت: کاروان سلامت با هدف افزایش بهره وری دام در منطقه گلستان به همت حهادگران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با شعار "دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی" آغاز به کار کرد و اهداف برگزاری این کاروان با حضور تیم های جهادی دامپزشکی قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج مهندسی کشاورزی سپاه نینوا استان تشریح گردید.
سلمان زاده گفت: روستاهای گلستان یکی از مناطق مستعد در پرورش دامداری و دامپروری هستند اما خشکسالی های چند ساله شرایط را برای دامداران و دامپروران پرتلاش این دیار سخت کرده و صرفه اقتصادی دامپروری را با چالش جدی مواجه کرده است و بنابر 
این همه افراد برای انجام ماموریت های کاروان سلامت دام در مناطق مورد نظر، بدون معطلی روانه میدان عمل شدند.
سلمان زاده ابراز داشت: برای حفظ سلامت دام ها و افزایش بهره وری دامپروری لازم است در وحله اول دامداران ما با علم و اطلاعات مورد نیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، آشنایی با بیماری های دامی، بیماری های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد به منظور کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری آشنا شوند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم ارایه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی، بهره وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره استان اظهار داشت: مقابله با انگل های دامی، استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام ها و درمان دام های بیمار می تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
سلمان زاده اذعان داشت: هدف از برگزاری کاروان سلامت دام این است که نشان دهد ارائه خدمات دامپزشکی و آموزش دامدار، تا چه حد قادر به افزایش بهره وری دامپروری و سودآوری آن است. این مطلب در دراز مدت موجب بازسازی اقتصاد روستایی و شکل گیری مهاجرت معکوس و فعال شدن مجدد روستاها می گردد که خود در تامین و حفظ امنیت غذایی پایدار جامعه بسیار مهم است،  چرا که شعار اصلی کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام، دامپزشکی، اقتصاد روستایی و امنیت غذایی است و دست اندرکاران این حرکت در تلاش اند که رابطه بین این سه مفهوم را به منصه ظهور برسانند.

کد خبر 2638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =