دامهای۲۰۰روستای کشور زیرپوشش طرح ستاد اجرایی امام قرارگرفت

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) گفت: از سال جاری دام های ۲۰۰ روستای مناطق کم برخوردار چهار استان کشور به صورت آزمایشی زیرپوشش طرح کاروان سلامت دام این ستاد قرار گرفتند

حسام اشعریون عصر روز سه شنبه در نشست خبری در گرگان بیان کرد: این طرح آزمایشی از ابتدای سال از خراسان جنوبی آغاز و سپس استان های سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد و گلستان اضافه شده است.

وی ادامه داد : در این طرح پشتیبانی تامین مواد مصرفی حمایت از دام در مناطق کم برخوردار معرفی شده برعهده شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی امام بوده و اجرای آن توسط گروه های جهادی بومی در مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای پشتیبانی از اجرای طرح مزبور، مواد مصرفی تامین و در اختیار چهار استان قرار گرفته است.

اشعریون با اشاره به این که خدمات این طرح به صورت رایگان و بیشتر در راستای جبران خسارت ناشی از خشکسالی به دامداران، افزایش بهره وری و پایداری تولید در حوزه دامپروری است، اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۰ هزار راس دام سنگین و نفر شتر مربوط به ۲ هزار خانوار دامدار روستایی و عشایری کم برخوردار خدمات درمانی دریافت کرده اند.

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) گفت : در حاشیه ارایه خدمات به دامداران روستایی و عشایری، دوره های آموزشی و ترویجی برای پیشگیری از شیوع بیماری های دام و بهره وری در افزایش تولید ارایه می شود که از ابتدای امسال هم برای ۲ هزار خانوار دامدار، آموزش توسط گروه های جهادی بومی منطقه برگزار شده است.

اشعریون با اشاره به این که این طرح در سایر استان های مستعد دامپروری بسته به درخواست مسوولان دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی از ستاد قابل گسترش است، افزود: براساس درخواستی که در خوزستان داشته ایم اجرای این طرح کمتر از یک ماه در مناطق اندیکا و لالی این استان عملیاتی می شود

کد خبر 2754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =