ستاد اجرایی فرمان امام تنور کار و تلاش را گرم کرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۲۱ هزار و ۸۴۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: طرح‌های اشتغال زای اجتماع محور از سال ۹۷ در سطح استان آغاز شده است که تا پارسال ۷ هزار و ۲۸۰ طرح اشتغال زا به ثبت رسیده است.

او افزود: این طرح‌ها با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان انجام شده و برای بیش از ۲۱ هزار و ۸۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه امسال نیز طرح‌های اشتغال زا در استان انجام شده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، بیان کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ طرح و برنامه اشتغال زا برای امسال پیش بینی شده که از این تعداد ۶۷۰ طرح با ارزش ریالی ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی ادامه داد: در تمامی شهرستان های استان برای رسته‌های شغلی پرورش بلدرچین، پرورش بوقلمون، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، پرورش ماهی، پرورش گل، تأمین اقامت، تولید قالی و قالیچه، تولید پوشاک، خدمات عمومی (فنی، ساختمان و فنی خودرو)، صنایع دستی، کشت تلفیقی، کشت علوفه و کشت گیاهان دارویی خدمات ارائه شده است.

او اظهار کرد: در کلیه روستاهای استان که بالغ بر ۵۰ خانوار ساکن دارند، افراد بیکاری که هیچ گونه سابقه بیمه ای ندارند، سرپرست خانواده هستند، تحت حمایت هیچ ارگان حمایتی نیستند و منبع درآمدشان زیر یک میلیون تومان هست در ماه از طریق دهیاری‌ها و شوراها و تشکیل کارگروه‌های اشتغال توسط تسهیلگران بنیاد برکت ستاد اجرایی جهت دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

کد خبر 2852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =