افتتاح طرح‌های ستاد اجرایی فرمان امام در کوی دانشگاه تهران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

همزمان با روز دانشجو و به همت بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام بخش زیادی از مشکلات دانشجویان در مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه تهران مرتفع شد.

شب گذشته با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم، سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از مدیران ارشد ستاد اجرایی و دانشگاه تهران در محل خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران از اقدامات بنیاد ۱۵خرداد در کوی دانشگاه رونمایی شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این بازدید ابتدا بر سر مزار شهید گمنام واقع در کوی دانشگاه حاضر و به مقام والای شهدا ادای احترام کرد و سپس با حضور درچند خوابگاه ضمن بازدید از اقدامات انجام گرفته توسط بنیاد ۱۵ خرداد با دانشجویان حاضر در خوابگاه به گفتگو نشست.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران گفت:حدود یکماه پیش در جریان بازدید دکتر مخبر از کوی دانشگاه تهران و گلایه دانشجویان از برخی مشکلات خوابگاه از جمله سیستم گرمایشی و کمبود امکانات ورزشی، از مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ۱۵ خرداد خواسته شد تا در این زمینه به یاری دانشگاه تهران بیاید و برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام پذیرد.

 حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: به لطف خدا در کمتر از یکماه موفق شدیم با مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام اقدامات مهمی از قبیل بازسازی و تعمیر اساسی تمام موتورخانه‌ها و سیستمِ گرمایشی خوابگاه‌ها، تأمین برخی اقلام ضروری مانند یخچال و اجاق‌گاز، بازسازی و تجهیز زمین‌چمن مصنوعی خوابگاه پسران و تجهیز سالن ورزشی خوابگاه دختران، نوسازی سیستم‌های روشنایی محوطه کوی و تجهیز و نصب ۲۰۰۰۰ مترمربع موکت و پرده در اتاق‌ها را انجام دهیم و شرایط بسیار مساعدتری را برای دانشجویان عزیز دانشگاه تهران فراهم کنیم.

وی افزود:یکی از وظایفی که در سالهای اخیر جزو رسالت‌های بنیاد ۱۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام تعریف شده، ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی است.

علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: بنیاد ١۵ خرداد احداث و ساخت کامل ١۴ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجو را طی تفاهم با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت متعهد شده است که تا امروز ۵ خوابگاه جدید دانشجویی در شهرکرد، نیشابور، ارومیه، سنندج و دانشگاه علوم پزشکی دامغان افتتاح و تحویل دولت شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اضافه کرد: عملیات ساخت خوابگاه‌های دانشگاه‌های بجنورد، علوم پزشکی و خلیج‌فارس بوشهر هم به پایان رسیده و خوابگاه دانشگاه‌های اراک، علوم پزشکی بیرجند، علوم پزشکی قائن، تربت حیدریه، دانشگاه بندرعباس و مراغه نیز بر اساس زمان‌بندی انجام شده پایان امسال و بهار سال آینده افتتاح خواهند شد.

در ادامه این برنامه و پس از افتتاح زمین چمن جدید کوی دانشگاه تهران، در اقدامی نمادین دو تیم فوتبال منتخب کوی دانشگاه تهران و ستاد اجرایی فرمان امام در حضور معاون اول رئیس‌جمهور و سایر مهمان‌ها با یکدیگر دیداری دوستانه برگزار کردند.
 

کد خبر 2911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =