اعزام گروه‌های امدادی و ارسال اقلام اضطراری به استانهای درگیر سیل و آبگرفتگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

در پی بارش‌های اخیر در استان‌های جنوبی و وقوع سیل و آبگرفتگی در چندین شهر و روستا، اقدامات امدادی ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد احسان در حال انجام است.

مدیرعامل بنیاد احسان با اعلام این خبر گفت: اقدامات امدادی بنیاد احسان از ابتدای هفته در ۵ استان درگیر با سیل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سعید سلیمانی افزود: تاکنون اقدامات حمایتی بنیاد احسان در ۵ استان خوزستان، فارس، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان آغاز شده و ضمن اعزام نیروهای امدادی اقلام امدادی مانند چادر، پتو و بسته‌های پروتئینی و غذای خشک نیز به این استان‌ها ارسال شده است.  

وی ادامه داد: آشپزخانه سیار احسان نیز در این استان‌ها مستقر شده و تاکنون روزانه بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم در بین مردم آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است.

سلیمانی در خصوص اقدامات پیشگیرانه این بنیاد در شهرستان شادگان نیز گفت: همچنین با توجه به پیش‌بینی‌ها از ادامه روند بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه لازم از جمله ایجاد سیل‌بند، تعمیر سیل‌بندهای قدیمی و تغییر مسیرهای آب با بیل مکانیکی هم آغاز شده که از آسیب رسیدن به ۱۵۰۰ خانوار و ۸ هزار میلیارد ریال خسارت جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 3077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =