استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: استان باید از ظرفیت های بسیار خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حداکثر استفاده را ببرد.

قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار مدیرکل و معاونین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، می تواند فرصت طلایی و ظرفیت بسیار مطلوبی برای استان خراسان جنوبی باشد.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار مدیرکل و معاونین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، می تواند فرصت طلایی و ظرفیت بسیار مطلوبی برای استان خراسان جنوبی باشد.
وی ضمن تشکر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان از ظرفیت های استان در زمینه های کشاورزی و معدن گفت و تأکید کرد: یکی از مهمترین حوزه هایی که انتظار می رود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به آن ورود کند، بحث صنایع فرآوری است.
قناعت ادامه داد: سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر روی معادن، ضمن جلوگیری از خام فروشی، اشتغالزایی و کمک به تولید به توسعه استان نیز کمک می کند.
وی اظهار اشت: در حالی که دامداران ما با معضل کمبود نهاده های دامی مواجهند، در آن سوی مرزهای استان در کشور افغانستان، انباشت نهاده ها را شاهدیم ، لذا یکی از حوزه هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می تواند ورود کند ، همین سرمایه گذاری در بحث ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از این نهاده هاست.
استاندار ، سرمایه گذاری های کلان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان را الزامی خواند و گفت: باید طی جلسات کارشناسی با محوریت معاونت عمران استانداری ، چند پروژه شاخص در راستای بهره برداری از ظرفیت های استان تعریف شود و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را مکلف کنیم که بر روی این پروژه ها سرمایه گذاری نماید.
قناعت تأکید کرد: انتظار ما این است که ستاد اجرایی، اقدامات خود در استان را با جدیت ادامه دهد و به اجرای پروژه های کلان نیز ورود نماید.
وی متذکر شد: همه مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند در راستای اجرای موفق این پروژه ها با ستاد اجرایی همراهی نمایند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در ادامه خاطرنشان کرد: در کلیه خدماتی که توسط ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و دیکر نهادهای دولتی و غیردولتی ارائه می شود، هدف این است که استان از محرومیت فاصله بگیرد.
عباس زاده ادامه داد: به جهت هدفدار شدن برنامه ها و اقدامات لازم است که نیازهای اساسی شناسایی شده و برای رفع شان از ظرفیت های مختلف استفاده شود.
وی با اشاره به شعار محرومیت زدایی دولت، متذکر شد: هلدینگ های اقتصادی قوی زیرمجموعه ستاد اجرایی باید در راستای تحقق شعار دولت به سرمایه گذاری در طرح های کلان استان ورود کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: آن چه باید در قالب مطالبه استان در دیدار با مدیران ارشد ستاد در کشور مطرح شود، سرمایه گذاری صددرصدی در اجرای پروژه ها و طرح هاست.
عباس زاده با تأکید به اعتبارات اندک استان، ادامه داد: تنها نتیجه تعیین حق السهم برای استان در راستای اجرای پروژه ها، ناتوانی در پرداخت این مبلغ و در نهات معطل ماندن پروژه هاست.
مدیرکل و معاونین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات این مجموعه در استان پرداختند و از سفر قریب الوقوع معاون ستاد اجرایی کشور به خراسان جنوبی به منظور حضور در مراسم افتتاح طرح هاب منطقه ای شتر خبر دادند.

کد خبر 3082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =