برگزاری مراسم اولین یادواره شهدای محله کیامرثی گچساران+ تصاویر

مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین یادواره شهدای محله کیامرثی شهر گچساران به همت خانه احسان قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی محلات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام علی سپاه ناحیه گچساران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد،مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین یادواره شهدای محله کیامرثی شهر گچساران به همت خانه احسان قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی محلات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و همکاری حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) برگزار شد. 

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان در این مراسم با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب خودباوری، ایثار، ازخودگذشتگی و عدم وابستگی به غرب بود افزود: مدیران ما در شرایط فعلی اگر دل در گروی مکتب شهید سلیمانی دارند باید مثل مکتب ایشان عمل کنند. اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهند باید مدیران پیشتاز و پیشقدم باشند . 

وی گفت : علیرغم نوپا بودن ساختار اداری در دوران هشت سال دفاع مقدس ما توانستیم در جنگ تحمیلی در برابربیش از هشتاد کشور دنیا پیروز شویم؛ این پیروزی در دوران دفاع مقدس چهار دلیل داشت:

اولین رمز موفقیت ما در آن دوران، رابطه قلبی میان امت با ولی فقیه زمان خود یعنی امام خمینی بوده است. همه امت با ندای امام خود بسیج می شدند و به کمک رزمندگان خود در جبهه حق علیه باطل می شتافتند. 

وی بیان داشت: ما در آن دوران در حوزه معیشتی و خیلی از اقلام اساسی در وضعیت نامناسبی بودیم ولی چه اتفاقی افتاد که آن موقع موفق باشیم ولی الان در کنترل بازار موفق نبودیم. الان بحث گرانی کالا های اساسی را داریم حتی در فراوانی کالا ها، کمبود اقلام  را داریم ، اما آن زمان صف های طولانی کالا ها را داشتیم و  مردم  راضی بودند، علتش ایمان و ارادت قلبی به امام و خودباوری است که مردم ما به انقلاب داشته اند. 

نکته دیگری که باعث شد ما موفق شویم ایمان بخدا و تقوای عارفانه شهدای ماست که اگر وصیت نامه شهداء را مطالعه کنیم به این رابطه پی می بریم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: رمز سوم موفقیت ما در جنگ تحمیلی اتکا به نیروی جوانی و خودباوری بوده است. چطور بوده است که ما در اوایل جنگ حتی در تامین سیم خاردار ناتوان بودیم، اما در جنگ ما با مهندسی جنگ و خودباوری توانستیم عملیات های بیت المقدس، والفجر 8 و سایر عملیاتها را پیروز شویم.آنچه که باید درس عبرتی برای مدیران ما باشد این است که  باید بدانند که خیلی  از مشکلاتمان منشاء درونی دارند و باید راه حل آن را در داخل جستجو کرد، چه اتفاقی افتاده است که ما در بحث خیلی از کالا های استراتژیک که توانایی تولید را در داخل داریم اما دنبال راه حل های دیگری هستیم. 

 نادری افزود : نکته چهارم که باید اشاره کرد این بود که شهدای ما  دل در گروی امیال نفسی و دنیوی نداشتند.

همچنین سرهنگ نصیری زاده از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این یاد واره به روایتگری پرداختند و در ادامه به بعضی از ویژگیهای مکتب شهید سلیمانی از جمله اخلاص درعمل، اشدا علی الکفار و رحماء بینهم، انقلابی گری، ولایت مداری( قلبی و عملی )، کادر سازی اشاره کردند و بیان داشتند: این مکتب دستگاه انسان ساز بود که امثال محسن حججی ها، حسین یوسف الهی ها، حسینعلی عالی ها و....در این مکتب رشد یافتند و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
نصیری زاده از دیگر ویژگیهای مکتب حاج قاسم سلیمانی را انس با اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و گفت : حاج قاسم خانه خود را بیت الزهرا کرده بود و در تمام مناسبات مذهبی برای رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس برنامه داشت و همه را حول حسین فاطمه (س) جمع و فرهنگ عاشورا را در دل آنان زنده میکرد.

در ادامه این یادواره از پنج خانواده شهید این محله تجلیل شد.

کد خبر 3099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =