ستاد اجرایی در استان سمنان ۲۹ مدرسه ساخته است | توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی

سمنان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سمنان با بیان اینکه این ستاد از سال ۸۹ تاکنون ۲۹ مدرسه در استان ساخته است، گفت: ۲۱ مدرسه به صورت کامل افتتاح و مابقی به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حامد احمدی ظهر شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در سمنان با اشاره به زمینه‌های اقدامات این ستاد بیان کرد: یکی از زمینه‌هایی که ستاد اجرایی توانست در آن به خوبی عمل کند، خودکفایی کشور در تولید ماسک است آن هم در حالی که ۵۰ میلیون ماسک از خارج کشور در ابتدای کرونا خریداری شده بود اما ستاد اجرایی به این نتیجه رسید که می‌بایست فکری در زمینه توانمندسازی کشور صورت داد و در نتیجه امروز یکی از کشورهای پیشرو در تولید ماسک محسوب می‌شویم.

وی با بیان اینکه رزمایش مواسات یکی از مهمترین اقدامات ستاد اجرایی در دوران شروع کرونا در سطح استان سمنان بود افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار بسته معیشتی بین محرومان استان سمنان با اولویت خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

توزیع کمک های مومنانه و مواسات
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان سمنان با اشاره به هم افزایی این ستاد با سایر نهادها که خدمت رسان مانند کمیته امداد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جلساتی که با این نهادها برگزار شد پیرامون عدم موازی کاری و برنامه‌ریزی درست به نتایج خوبی دست یافتیم تا کمک‌های مواسات و همدلی مومنانه به دست نیازمندان واقعی و به تناسب برسد که در این راستا هم نتایج خوبی را در استان سمنان شاهد بودیم.

احمدی با اشاره به بنیادهای همکار با ستاد اجرایی فرمان امام در استان سمنان توضیح داد: مقوله محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی، موضوع اشتغالزایی و طرح‌های کارآفرینی با بنیاد برکت و موضوع پوشش بیماری و درمان با بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی است که خوشبختانه در استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور اقدامات خوبی توسط این بنیادها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پویش احسان زندگی دیگر اقدام ستاد اجرایی در استان سمنان طی سال جاری بوده است توضیح داد: در راستای رفع مشکل آب رسانی مناطق محروم که دچار تنش آبی بودند ۵۰ تانکر پنج و ۱۰ هزار لیتری استان سمنان توضیح و نصب شده است که می‌تواند به کاهش تنش‌های آبی در این روستاها کمک شایانی کند همچنین بیشتر این مخازن آب در روستاهای محروم شرق استان که تنش آبی بالایی داشتند توزیع شد.

مشق احسان
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی استان سمنان با بیان اینکه مشق احسان ویژه آغاز سال تحصیلی دیگر اقدامی بود که توسط ستاد اجرایی در استان اجرا شد، بیان کرد: در قالب این پویش چهار هزار و ۵۰۰ بسته لوازم تحریر با اولویت محرومان و همچنین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شد در کنار این پویش شاهد اجرای پویش احسان نبوی با موضوع توزیع ۱۰ تا گوشت گوسفندی همزمان با شب یلدا در استان بودیم.

احمدی با اشاره به اجرای پویش دلگرمی احسان توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سراسر استان سمنان توضیح داد: این پویش ویژه خرید لوازم گرمایشی با اولویت بخاری بود که در سطح استان سمنان ۱۵۰ بخاری خریداری و بین محرومان تازه شد همچنین دو کاروان خدمت از ابتدای سال با موضوع دندانپزشکی و پزشکی عمومی در دو منطقه پل ابریشم و کالپوش میامی اعزام و ۱۰۰ قلم داروی رایگان به مدت سه روز بین نیازمندان توزیع شد.

وی همچنین درباره اقدامات زیرساختی در استان سمنان بیان کرد: از سال ۸۹ تا امروز ۲۹ مدرسه در سطح استان سمنان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی ساخته که ۲۱ مورد از آنها افتتاح ۳۸ پروژه نیز در دست اجرا هستند.

لایروبی قنوات
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی استان سمنان همچنین گفت: در سفر هیئت دولت به استان موضوع کمک هزینه سه میلیارد تومانی لایروبی قنوات با همکاری جهاد کشاورزی از سوی ستاد اجرایی مصوب شد و قرار است این کار به دست جهاد کشاورزی تا پایان سال اجرا شود از سوی دیگر ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر سمنان شامل پروژه ۲۰۸ واحدی بهارستان و ۸۰ واحدی حکیم الهی در قالب مسکن ملی ارزان قیمت بدون دریافت یک ریال هزینه و کارمزد از سوی ستاد اجرایی ساخته و در نیمه سال آینده تحویل داده می‌شود در قالب این خدمات همچنین پروژه ۱۰۰ واحدی در ایوانکی به زودی اجرا می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ساخت خوابگاه علوم پزشکی دامغان از دیگر اقدامات ستاد اجرایی در سطح استان سمنان بوده است، افزود: این خوابگاه با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان یکی از مجهزترین خوابگاه های دانشجویی در سراسر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمینه اشتغالزایی نیز باید گفت سابقاً فقط گرمسار و مهمی تحت پوشش وام‌های بنیاد برکت قرار داشتند اما اخیراً سه شهرستان دیگر شامل شاهرود سمنان و سرخه نیز در این طرح قرار داده شده‌اند همچنین امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کل شهرستان‌های استان مشمول این طرح قرار بگیرد و حجم قابل توجهی از اعتبارات به استان سمنان سرازیر شود.

کد خبر 3250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =