۲ خوابگاه دانشجویی در بوشهر بهره‌برداری شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان بوشهر گفت: همزمان با دومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر ۲ خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر که توسط بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد ساخته شده بود، به این دانشگاه ها تحویل شد.

سید محمد حسن تقی زاده روز چهارشنبه در آیین افتتاح این خوابگاه ها  افزود: این ۲ واحد خوابگاهی دخترانه با ظرفیت ۴۲۴ نفر با زیربنای ۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع در مدت سه سال با همت بنیاد ۱۵ خرداد برای استفاده دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر احداث شده است.

وی بیان کرد: برای احداث این ۲ خوابگاه دانشجویی ۷۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 تقی زاده اظهار کرد: احداث ۳۳ مدرسه از سوی بنیاد برکت، راه روستایی و ۷۸۰ واحد مسکونی روستایی برای محرومان استان بوشهر از جمله دیگر اقدامات انجام شده از سوی مجموعه های زیر پوشش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

وی گفت: افزون براین ۲هزار وام اشتغال‌زایی خرد و پایدار نیز توسط این ستاد در استان بوشهر پرداخت شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تامین خوابگاه برای اسکان دانشجویان همواره از مهمترین نیازهای مجموعه های دانشگاهی است که براساس برنامه ریزی انجام شده پروژه‌های مختلفی در دست اجرا است.

دکتر حسن ملکی زاده افزود: احداث خوابگاه‌ها برای دانشجویان متاهل نیز از جمله نیازهای مهم بخش دانشجویی است که می‌طلبد دست اندرکاران در این بخش نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی برضرورت جذب خیران سلامت برای اجرای پروژه‌های بهداشتی مختلف تاکید کرد.

ملکی زاده اظهار کرد: بخش سلامت نیز همانند بخش آموزش که خیران مدرسه ساز را دارد نیازمند مشارکت خیران سلامت است تا با حضور این افراد و اجرای پروژه‌های مختلف بهداشتی بخشی از مشکلات بهداشت و درمان در حوزه زیرساختی برطرف شود.    

کد خبر 3282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =