مستضعفان، خیانت و غفلت مسئولان را تحمل نمی‌کنند/نیروهای جهادی، مظلوم هستند

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اصفهان ضمن تسلیت شهادت دو روحانی جهادی در حرم رضوی توسط نیروهای تکفیری، گفت: در واقع نیروهای جهادی در کشور مظلوم هستند و در این بین روحانیان و طلاب جهادی از همه مظلوم‌تر هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، دکترتورج حاج‌رحیمیان  نوزدهم فروردین‌ماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) در خدمت به اسلام و رفع محرومیت که در این زمان، رسالت اصلی ستاد فرمان اجرایی امام هم هست، الگو و پیشگام بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این بانو تمام اموال خود را در راه اسلام و برای فقرا انفاق کرد و باید از آن الگوبرداری شود، تصریح کرد: توجه به مستضعفان و فقرا، مخصوصاً در ماه مبارک رمضان، رفتار حسنه اهل بیت (ع) بوده است، لذا باید فراتر از تحمل گرسنگی و تشنگی، در این ماه اعمال حسنه انجام دهیم.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اصفهان با اشاره به سابقه شکل‌گیری این نهاد انقلابی، گفت: این ستاد در اردیبهشت‌ماه سال ۶۸ به فرمان امام راحل (ره) کار خود را آغاز کرد و قرار شد برای صرف اموال نظام در راه محرومیت‌زدایی و کمک به فقرا اقدام کند.

وی افزود: اقشار مناطق محروم و مستضعف جامعه دو هدف ارائه خدمات از طرف این ستاد بوده که از ارکان مختلفی مانند بنیاد احسان و برکت و ۱۵ خرداد تشکیل شده است.

حاج‌رحیمیان با بیان اینکه چالاکی و حجم بالای اقدامات از شاخصه‌های مجموعه ستاد فرمان اجرایی در طول ده‌های گذشته بوده است، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یکی از مهمترین دستگاه‌هایی است که به صورت مدبرانه و برنامه‌ریزی شده در راستای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال‌آفرین طی سال‌های گذشته گام برداشته است‌.

وی تاکید کرد: ارائه هدفمند خدمات به اقشار و مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در سطح کشور، هدف اصلی ستاد اجرایی فرمان امام است، مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی شعار محوری ستاد بود و در این راستا در استان اصفهان ۴۵۹۰ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال بالغ بر ۱۷ هزار نفر و مجموع سرمایه‌گذاری ۶,۸۰۷ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اجرای ۲۴۸ پروژه عمرانی و زیربنایی به ارزش ۵۵۱ میلیارد ریال شامل ۱۵ مسجد و ۴۶ مدرسه، ۴۴ باب مسکن مربوط به خانواده‌های دارای دو معلول و ۴۳ پروژه عمرانی دیگر همچون مرکز جامع سلامت و حوزه علمیه، از دیگر طرح‌های عمرانی ستاد بوده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اصفهان با بیان اینکه پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و تکمیل زنجیره تولید از اقدامات در دست اجرا است، گفت: اجرای ۲۱۵ پروژه عمرانی در سال جاری مانند ساخت ۳۳ مدرسه، ۱۶۳ واحد مسکن، بیمارستان و تجهیزات پزشکی به ارزش ۷۳۷ میلیارد ریال از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: به کمک گروه‌های جهادی سراسر استان اقداماتی همچون توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی، توزیع اقلام بهداشتی در ایام کرونا، اهدای ۷۰ سری جهیزیه برای افراد محروم انجام و ۱۸ هزار عدد کیف لوازم‌التحریر در قالب پویش احسان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همواره در راستای رسیدگی به سلامت محرومان اقدام می‌کند و برای محرومیت‌زدایی با محوریت توانمندسازی فرهنگی و اقتصاد اقشار آسیب‌پذیر با کمک اهالی این مناطق، برنامه‌ریزی کرده است‌.

حاج‌رحیمیان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص "جهاد تبیین"، گفت: معتقدم هر کجا به جوانان توجه نشد، ناامیدی تزریق و اشرافیت ترویج شد و قطعاً خیانت اتفاق می‌افتد، لذا مردم مستضعف شاید فقر و محرومیت را تحمل کنند، اما خیانت و غفلت مسئولان را هرگز فراموش و تحمل نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: باید خودباوری را بین جوانان ایجاد کنیم، همچنین عمل به شعار "ما می‌توانیم" در بدنه ستاد اجرایی فرمان امام لازمه اقدامات اجرایی است که تولید واکسن برکت در ایام کرونا از مصادیق آن است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اصفهان ضمن تسلیت شهادت دو روحانی جهادی در حرم رضوی توسط نیروهای تکفیری، افزود: در واقع نیروهای جهادی در کشور مظلوم هستند و در این بین روحانیان و طلاب جهادی از همه مظلوم‌تر هستند.

کد خبر 3660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =