۴۲۵ طرح اشتغالزایی در شهرستان نهبندان اجرا شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی گفت: بنیاد برکت این ستاد در سال گذشته ۴۲۵ طرح اشتغالزایی با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات را در شهرستان نهبندان اجرا کرد.

سید مجتبی موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

وی بیان کرد: اشتغال‌های ایجاد شده در زمینه دامداری، کشاورزی، گلخانه، صنایع دستی، قالیبافی، مشاغل فنی و خانگی، پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی، آرایشگری و خیاطی بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: بنیاد برکت تاکنون هزار و ۴۰۳ طرح اشتغالزایی با پرداخت بیش از ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات را در روستاهای محروم نهبندان اجرایی کرده و با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر فراهم شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲۳ مدرسه با ۵۸ کلاس درس و اعتبار پنج میلیارد تومان و ۲ مسجد با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان با مشارکت این ستاد در شهرستان نهبندان احداث شده است.

موسوی از در دست اجرا بودن ۳۷ طرح عمرانی و زیربنایی با مشارکت ۲۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی در نهبندان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی، ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی، جاده، کتابخانه، مرمت قنات، احداث زمین چمن مصنوعی و پایگاه سلامت است.

وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نیز با اعتبار پنج میلیارد تومان و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال گذشته تکمیل و تجهیز شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: تدوین سند توسعه شهرستان نهبندان و اجرای طرح‌های پیشرفت آبادانی این شهرستان به عنوان یکی از مناطق هدف بنیاد برکت با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته دنبال شده است.

مهر ۹۸ برای چهار شهرستان‌ مرزی خراسان جنوبی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح سربیشه، سازمان بسیج سازندگی در زیرکوه و بنیاد مستضعفان برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین توسعه انتخاب شدند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

کد خبر 3693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =