بیمه بیش از بیست هزار هکتار از اراضی کشت دیم در طرح جهش تولید

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیمه محصولات کشاورزی را بهترین پشتوانه،برای حفظ سرمایه کشاورزان دانست .

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد؛شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان  امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت؛  طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت شرکت گسترش و توسعه گری پردیس ستاد اجرایی  و سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات گسترده ای را در  مراحل مختلف کاشت تا برداشت به کشاورزان هم استانی ارائه داده است. 

نادری افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی از تٱسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از سوی دولت این است که کشاورزان بتوانند در صورت آسیب دیدن محصولاتشان، خسارت مربوطه را دریافت کنند و در هنگام خسارت به محصولاتشان، امکان جبران  وجود داشته باشد. با این شرایط کشاورزان با انگیزه و امید بیشتری به امور مربوط به کشاورزی می پردازند. 

وی گفت : یکی از اهداف مهم و اثرگذار طرح جهش تولید، بیمه محصولات کشاورزی تحت پوشش طرح جهش تولید می باشد. از میزان کل سطح قرارداد مصوب شده برای استان در این طرح که ۳۰۰۰۰ هکتار بوده، میزان سطح زیر کشت رفته این محصولات به بیش از ۳۲۰۰۰ هکتار رسیده است.همچنین سطح تحت پوشش بیمه کشاورزی برای محصولات مختلف به بیش از ۲۰۰۰۰ هکتار در اراضی دیم رسیده است.  آمار سطح بیمه ای هر شهرستان به تفکیک شامل کهگیلویه (۶۱۱۳ هکتار)، باشت (۷۸۲ هکتار)، بهمئی (۱۵۳۵ هکتار)، بویراحمد (۱۹۴۵ هکتار)، چرام (۱۸۴۵   هکتار)، دنا (۱۲۱۱ هکتار) گچساران (۴۵۸۶ هکتار)، لنده (۱۶۲۸ هکتار) و مارگون (۲۷۰ هکتار) می باشد، که این سطوح بیمه در اراضی دیم بی سابقه می باشد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) : با توجه به گفته کارشناسان ناظر جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان، اجرای طرح جهش تولید برای اولین بار در استان با استقبال چشمگیر کشاورزان روبرو شد به طوری که هم سطح زیر کشت و هم سطح بیمه ای محصولات تحت پوشش این طرح نسبت به سالیان  زراعی گذشته افزایش معنی داری را نشان داد و به احتمال زیاد با فعالیت های صورت گرفته قطعا سطح بیمه محصولات کشاورزی تحت پوشش این طرح در سال آتی نیز افزایش نشان خواهند داد. در آینده ای نزدیک میزان پرداخت خسارت به کشاورزان استان گزارش خواهد شد. 

گفتنی است که شرکت گسترش و توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۵ درصد بهای تعرفه بیمه محصولات کشاورزی را به کشاورزان  پرداخت نموده است.

کد خبر 3839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =