بازدید از طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان کلاله گلستان. 

بازدید از طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان کلاله گلستان. 

بازدید از طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان کلاله گلستان. 

سلمان زاده مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان از برداشت مزارع گندم طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان لاردید نمود.

 ایشان در حاشیه این بازدید که در مزرعه کشاورز پیشرو و نمونه ملی سال زراعی گذشته در روستای قره تپه شیخ انجام شد با اشاره به مزایای این طرح و برنامه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در جهت کمک به کشاورزان و تامین امنیت غذایی مطالبی ارائه نمودند.

در این بازدید که معاون فرماندار شهرستان کلاله و نیز مدیر جهادکشاورزی شهرستان حضور داشتند از پوشش ۱۱۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان توسط طرح جهش تولید ستاد اجرایی فرمان امام ره در محصولات گندم، کلزا، جو، علوفه و کاملینا برای دومین سال زراعی پشتیبانی نمودند و اشاره نمود در قالب این طرح تسهیلات ادوات، کود رایگان، آموزش و مشاوره فنی و بکارگیری ۱۲۷ کارشناس فارغ التحصیل کشاورزی انجام شده است. 

دانشور همچنین گفت. اجرای سال سوم طرح با سطح پوشش بیشتر مزارع شهرستان خواهد بود که ضمن توسعه تولید محصولات کشاورزی شهرستان فرصت شغلی کارشناسان کشاورزی شهرستان نیز فراهم خواهد آورد.

در پایان اکبری نیا ناظر فنی طرح نیز درخصوص توصیه های فنی، کاهش ضایعات، درصد رطوبت در زمان برداشت و توصیه به کشت مستقیم در سال آینده و انجام کشت کاملینا به کشاورزان و کارشناسان مطالبی را بیان کردند.

کد خبر 4163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =