تشریح فعالیتهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام در دیدار مدیر کل ستاد از خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان اینکه ستاد برای تسریع در تکمیل پروژه ها و برنامه های مختلف است، گفت: ۱۷۵ واحد مسکونی افراد نیازمند از محل طرح مسکن ملی با مشارکت این ستاد در حال ساخت است.

جهش دیم زارها

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های ستاد مشارکت در طرح جنبش دیم زارها است که ۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان را تحت پوشش قرار می دهد و تسهیلات برای خرید ۸۰ دستگاه از ادوات کشاورزی را تامین کرده که ۳۰ دستگاه آن خریداری  و همچنین کود، سم و بذر مورد نیاز کشاورزان نیز تامین شده است.

ایجاد ۶ هزار شغل خرد 

زارع یادآور شد: ۶ هزار شغل خرد با حمایت ستاد و پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در قالب سه هزار فقره به متقاضیان اشتغال خانگی و کارگاه های کوچک پرداخت شده است که از محل دریافت این تسهیلات اشتغال جدید یا توسعه اشتغال انجام گرفته است. 

وی اضافه کرد: ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۵ واحد تولیدی راکد تزریق شد و این روند حمایت از صنایع ادامه خواهد داشت تا صنایعی که قابلیت احیا دارند با تزریق سرمایه در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از رکود خارج شوند و فعالیت خود را از سر بگیرند.

خدمات عمرانی و زیرساختی

وی ادامه داد: طبق مصوبات سفر ریاست جمهوری، با همکاری ستاد و نوسازی مدارس مدارس کپری، کانکسی و سنگی باید برچیده شوند که برای احداث و نوسازی ۲ باب مدرسه روستایی ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار تزریق شد و بنیاد برکت نیز سه باب مدرسه و ۲ کتابخانه ساخته و برای سال جاری نیز موافقتنامه ۲ باب کتابخانه دیگر اخذ شده است.

زارع گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایلام در یکسال گذشته خدمات گسترده و متنوعی را در سه حوزه بنیاد برکت، بنیاد ۱۵ خرداد و بنیاد احسان استان انجام داده که بنیاد برکت در زمینه اشتغال زایی، عمرانی و محرومیت زدایی، بنیاد احسان در حوزه فوریت های امدادی و حمایتی ، حوادث طبیعی و غیرمترقبه، بسته های معیشتی و محرومیت زدایی و بنیاد ۱۵ خرداد نیز در مورد جمعیت، خانواده و سلامت فعالیت می کند.
 

تلاش برای سلامت شهروندان با مشارکت در حوزه بهداشت و درمان

وی در خصوص فعالیت های درمانی و بهداشتی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم توضیح داد: تامین مخزن اکسیژن ۲۵ تنی و نصب در بیمارستان امام خمینی (ره)، مشارکت در تهیه دستگاه آنژیوگرافی قلب که به زودی در بیمارستان شهید مصطفی (ره) به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توزیع ۵۰ دستگاه کپسول اکسیژن بین مراکز درمانی، توزیع ۱۰۰ هزار ماسک و ژل بهداشتی در مراکز درمانی و مناطق محروم توسط گروه های جهادی،کمک به تجهیز وراه اندازی مرکز ناباروری در بیمارستان آیت الله طالقانی (ره) و مشارکت در ساخت ۱۰ مرکز بهداشتی از جمله خدمات درمانی در دست اقدام ستاد است. 

نگاه ویژه ستاد اجرایی فرمان امام به نیازمندان 

زارع از اهدای ۲۵۰ هزار بسته معیشتی به گروه های هدف توسط گروه های جهادی، ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، ۱۰۰ مورد تعمیرات منازل در مناطق محروم استان ازدیگراقدامات ستاد دراستان بوده است. 

به گفته وی ۶۵ دستگاه ویلچر برای کودکان محروم معلول تهیه و اهدا شده و ۱۴۸ مورد دیگر نیز در دست تامین است، همچنین در طرح لبخند احسان در فاز اول ۵۰۰ نفر از مردم نیازمند مورد خدمات رایگان دندان پزشکی انجام شده، ۱۶۰ دستگاه وسیله گرمایشی، سه هزار دست لباس گرم توزیع شده، ۱۵۰ تبلت برای دانش آموزان، توزیع ۳۰ هزار ماسک و ژل  و وسایل سرمایشی نیز در دست اقدام است.

زارع افزود: خانه های احسان در پنج محله حاشیه شهر ایلام افراد ساکن در این مناطق را تحت پوشش برنامه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی، اجتماعی و همچنین اشتغال زایی در بخش زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست انجام شده است.

اربعین شاه بیت فعالیت های ستاد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان ایلام در مورد خدمات ستاد در بخش اربیعن هم ادامه داد: برای انتقال آب ۱۵ میلیارد تومان در پایانه برکت توسط ستاد هزینه شد، مخزن های ذخیره آب با ۸۰ لیتر در ثانیه توزیع آب شرب و ۲ هزار متر احداث سایبان در داخل پایانه برکت از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه اربیعن است.

وی یادآور شد: همکاری با ایستگاه های صلواتی در زمینه تهیه غذای گرم و اقلام غذایی و نوشیدنی، دستگاه یخ ساز با ظرفیت ۱۵ هزار تن تولید یخ، بیمارستان تخصصی ۹۰ تختخوابی سیار، نصب تعداد ۲۰ دستگاه آبسردکن و ساخت ۱۳۰ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر برنامه های ستاد در حوزه اربیعن است.

کد خبر 4168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =