تشکر و قدردانی استاندار از تلاش های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سیل اخیر استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تلاش های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سیل اخیر استان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد، جلسه پیگیری پرداخت خسارات سیل با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نادری مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام ره کهگیلویه و بویراحمد عسکری معاون اقتصادی استاندار، شریف پور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، شکور مدیر بیمه ایران، نماینده بانک کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی در دفتر استاندار برگزار گردید.

احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز شنبه (15 مردادماه 1401) در این جلسه گفت: با مدیریت و هماهنگی های لازم به خوبی توانستیم جریان سیل در استان را مدیریت نماییم و میزان خسارتها به مردم، باغات و عشایر بسیار زیاد بوده که اعلام شده است.

احمد زاده از مدیرعامل بیمه ایران خواست تا علاوه بر آنچه که قانون اجازه می‌دهد با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی در حد توان از کمک به آسیب دیده گان دریغ نشود.

احمدزاده تاکید داشت: صندوق بیمه کشاورزی، بیمه ایران و سایر بیمه ها خسارات بوجود آمده را بررسی و هرچه سریعتر اقدام به پرداخت آنها نمایند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خرید ۸۰ کیلومتر لوله برای رفع مشکل آب شرب و همچنین آب زمین‌های کشاورزی استان خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به دلیل خسارت به سراب‌ها و کانال‌های آب زمین‌ها و باغات کشاورزی در خطر خشک شدن هستند، گفت: ۳ هزار کیسه سیمان توسط کارخانه سیمان مارگون در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت تا با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی، بسیج و نیروهای جهادی سپاه نسبت به تخلیه کانال‌های کشاورزی که با گل و لای پر شده و همچنین سراب‌بندی‌هایی که آسیب دیدند اقدام شود.

وی با بیان اینکه در این حوزه نیازمند همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستیم، گفت: همه پولی که در خزانه استان بوده برای کمک به آسیب‌دیدگان از سیل برداشت کردیم.

احمدزاده با بیان اینکه حتی اعتبارات جاری استان را برای کمک به سیل‌زدگان جابه‌جا کردیم، گفت:۴۰ کیلومتر لوله حوزه کشاورزی از اصفهان خریداری شده که تا امشب وارد استان می‌شود، ضمن اینکه برای ترمیم شبکه‌های آب شرب مناطقی که در سیل متحمل خسارت شده بودند هم ۴۰ کیلومتر لوله خریداری کردیم و در تلاش برای کاهش مشکلات ناشی از سیل هستیم.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری بیشتر از طرف دستگاه‌های حمایتی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستیم، گفت: *مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مدیران جهادی و پای کار استان است که از آنها سپاسگزارم.

وی با بیان این نکته که علی‌رغم همه اقدامات ستاد اجرایی، مردم انتظار کمک بیشتری دارند، افزود: به مدیران بالادستی در تهران گزارش دهید که وضعیت استان اسفبار است، کشاورزی از بین رفته و خسارات زیادی به عشایر وارد شده است.

در ادامه شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره گفت: ستاد اجرایی خسارت وارد شده به احشام و وسایل آسیب دیده در خانه‌های مسکونی را تقبل کرده است.ی

وی افزود به همت قرارگاه امدادی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام ره تا کنون در ۵ شهرستان که وضعیت بحرانی ناشی از سیل داشتند حدود ۲۵۰۰ بسته امدادی(پتو، نایلون برای محافظت از چادرها و جیره غذایی اضطراری) در استان و بین عشایر و مناطق سیل زده توزیع شده است.

نادری بیان داشت تا عادی شدن شرایط در کنار سیل زدگان هم استانی خواهیم بود و با همکاری که با سپاه عشایر استان و هلال احمر و سازمان امور عشایر و فرمانداری ها داریم خدمات رسانی امدادی لازم در نقاط مختلف استان انجام میشود.

کد خبر 4576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =