مردمی‌بودن بنیاد برکت عامل پایدارسازی اشتغال در ایلام

مجریان و تسهیلگران بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از بین مردم منطقه بوده و از نزدیک در جریان مسایل هستند.

مهدی پورنعمت مجری بنیاد برکت در استان ایلام گفت: استان ایلام به‌عنوان یکی از محروم‌ترین مناطق کشور پتانسیل خوبی در عرصه دامپروری و کشاورزی دارد. مردم محروم نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند و بنیاد برکت در این عرصه پیشرو بوده است.

این مجری در ادامه افزود: در طول انقلاب، نهادهای گوناگونی در عرصه رفع فقر و محرومیت در این منطقه فعالیت کرده‌اند که بنیاد برکت به دلایلی، از جمله حضور چرخه تسهیلگری و مشارکتی بودن طرح‌ها، ارتباط نزدیکتری با مردم دارد. مجریان و تسهیلگران بنیاد برکت در میدان و در عرصه عمل از نزدیک شاهد مشکلات مردم هستند.

پورنعمت در مورد فعالیت های خود و نحوه آشنایی‌اش با بنیاد برکت بیان کرد: با 36 سال سن دارای لیسانس کشاورزی و فوق لیسانس مدیریت استراتژیک هستم که مرتبط با کار بنیاد برکت در مناطق محروم کشور است. از سال 1397 کار خود را به عنوان تسهیلگر آغاز کردم و در ادامه مجری بنیاد در استان ایلام شدم. در این سال 181 طرح را به طور کامل اجرا و عملیاتی کردم.

وی افزود: در سال 1397 شبکه مجریان نداشتیم و به عنوان تسهیلگر فعالیت کردم. در سال 1398 به عنوان مجری 674 طرح را به طور کامل اجرا نمودم. با توجه به شرایط طبیعی منطقه، غالب این طرح‌ها در حوزه دامپروری بودند. در سال 1399 شناخت بیشتری از مسایل و مشکلات مردم پیدا کردم و بر طرح‌هایی در زمینه فرآوری و فروش محصولات متمرکز شدم. در این سال نیز یک‌هزار و 107 طرح را عملیاتی کردم.

 مردمی‌بودن بنیاد برکت عامل پایدارسازی اشتغال در ایلام

پورنعمت در تکمیل تشریح فعالیت‌های خود بیان کرد: به مرور به این نتیجه رسیدم که یکی از مشکلات مردم عرضه محصولات و بازار مناسب است. معمولا در زمان تولید محصولات کشاورزی و دامپروری بازار به زیان عرضه‌کننده خراب می‌شود. از سال 1400 به بعد تلاش کردم بر صنایع تکمیلی و فرآوری تمرکز بیشتری داشته باشم. در این سال یک‌هزار و 162 طزح را اجرا کردم.

این مجری بنیاد برکت در مورد اقدامات خود در سال جاری نیز توضیحاتی داد و افزود: در سال 1401 بیش از یک‌هزار و 300 طرح را در دست اجرا دارم که تاکنون 250 مورد آن انجام شده است. البته احتمال دارد تا آخر سال طرح‌ها افزایش یابد.

پورنعت در ادامه در مورد فعالیت‌هایش در عرصه گردشگری ایلام و همچنین قرار گرفتن این منطقه در مسیر برگزاری مراسم پر شور و مهم اربعین گفت: هر ساله شاهد عبور تعداد زیادی از افراد از استان ایلام برای سفر به عراق هستیم که این امر پتانسیل خوبی را برای ایجاد نمایشگاه‌ها و عرصه محصولات در حوزه‌های گوناگون و از جمله صنایع دستی و سنتی مهیا کرده است. در این زمینه نیز در حال افزایش طرح‌ها هستیم.

این مجری بنیاد برکت در پایان برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در راستای تنوع دادن به مشاغل و تمرکز بر بازارمحور بودن را از جمله برنامه‌های آینده خود اعلام کرد.

کد خبر 4792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =