اشتغال‌زایی برکت برای 1200 نفر از هرمزنشینان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای بیش از یک‌هزار و 200 نفر از مردم جزیره هرمز شغل ایجاد کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این مطلب و با تاکید بر تمرکز ویژه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جزیره هرمز افزود: تا به امروز 415 طرح اشتغال اجتماع‌محور با حجم کل سرمایه‌گذاری 538 میلیارد ریال در جزیره هرمز راه‌اندازی شده که فراهم آوردن فرصت‌های کسب‌وکار برای یک‌هزار و 245 نفر از اهالی این جزیره جنوبی کشور را به دنبال داشته است.

محمد ترکمانه یادآور شد: همچنین اجرای 200 طرح اشتغال اجتماع‌محور برای سال جاری در دستور کار است که تا به امروز 101 طرح راه‌اندازی شده و 67 طرح نیز در دست بررسی است.

وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در حوزه عمرانی و زیربنایی نیز گفت: تا به امروز طرح‌های عمرانی و زیربنایی متعددی از جمله ساخت مدرسه، احداث جاده رینگ دور جزیره، تکمیل پروژه آبرسانی، توسعه شبکه اصلی فاضلاب، خانه عالم، تکمیل و تعمیرات تاسیسات پایگاه اورژانس و تکمیل موج‌شکن برقی در جزیره هرمز عملیاتی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: پروژه‌های دیگری مانند احداث مرکز صنایع دستی و محصولات محلی، تامین روشنایی دور رینگ جزیره، تهیه طرح مرمت و بازسازی قلعه پرتغالی‌ها، ساماندهی سواحل غربی و شرقی و مرمت و بازسازی مرکز جامع سلامت نیز در دست اقدام است.

 اشتغال‌زایی برکت برای 1200 نفر از هرمزنشینان

ترکمانه خاطرنشان کرد: مدرسه برکت هرمز با 5 کلاس درس ساخته و تقدیم دانش‌آموزان این جزیره شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به آب شرب هرمز و گلایه مردم از این موضوع، بنیاد برکت نگاه ویژه‌ای به بحث آبرسانی به این جزیره داشته و طرح‌های تکمیل پروژه آبرسانی، توسعه شبکه اصلی فاضلاب شهر و احداث مخازن زمینی و هوایی جهت ارتقای حجم ذخیره آب در جزیره را عملیاتی کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد بازسازی و مرمت 90 باب مسکن در جزیره هرمز را در دستور کار دارد که تاکنون بازسازی 55 باب مسکن را به پایان رسانده است.وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای طرح توسعه پایدار جزیره هرمز در چهارچوب الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دست اقدام دارد.ترکمانه با تاکید بر فعالیت‌های متنوع و گسترده بنیاد برکت در جزیره هرمز بیان کرد: بنیاد تا به امروز بالغ بر یک‌هزار و 110 میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، مدرسه‌سازی، عمرانی و زیربنایی و ساخت مسکن محرومین در هرمز سرمایه‌گذاری کرده است.

کد خبر 4973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =