عبور از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ‌تولید در خراسان رضوی با کمک بنیاد برکت

برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی با کمک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در داخل روستاهای استان خراسان رضوی برای مردم پرونده تسهیلات اشتغال تشکیل می‌شود.

ایمان مستفیه مجری بنیاد برکت در استان خراسان رضوی در تکمیل این خبر افزود: طی سال‌ها فعالیت جهادی و فرهنگی که در ساخت مساجد و منازل روستایی و اشتغال جوانان هستم، هنوز هیچ نهادی مانند بنیاد برکت به طور مستقیم در روستا برای مردم تشکیل پرونده نداده است. مردم برای بهره‌مندی از تسهیلات نهادهای انقلابی باید به شهرها رفته و مراحل اداری و بانکی زیادی را طی کنند ولی بنیاد برکت با در اختیار داشتن زنجیره بزرگ تسهیل‌گری در همه جا حضور دارد و در کمترین زمان ممکن مراحل اهلیت‌سنجی طی شده و تسهیلات در اختیار متقاضی واجد شرایط قرار می‌گیرد.

این مجری در مورد فعالیت خود نیز توضیحاتی داد و گفت: از سال 1397 به عنوان تسهیل‌گر در بنیاد برکت مشغول به کار شدم و از سال 1399 مجری استان خراسان رضوی شدم. اکنون مجری چند شهر و از جمله سبزوار هستم. در سال 1400 بیش از یک‌هزار طرح در حوزه‌های کشاورزی و خدمات اجرا کردم و اکنون در سال 1401 بیش از 2 هزار طرح را در دست اقدام دارم. در سال جدید، علاوه بر حوزه‌های قبلی به انرژی‌های نوین و صنایع تکمیلی و فرآوری ورود پیدا کرده‌ایم. در شهرستان خوشاب خراسان طرح‌های متعددی در حوزه آبیاری قطره‌ای و انواع متدهای کشاورزی با استفاده از انرژی خورشیدی در حال اجرا است.

 عبور از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ‌تولید در خراسان رضوی با کمک بنیاد برکت

مستفیه ادامه داد: قبلا مردم با پیگیری روش‌های سنتی فقط به فکر تولید بیشتر بودند و در زمان عرضه محصول، در حوزه کسب بازار و نگهداری و فرآوری محصولات خود با مشکل مواجه بودند. خوشبختانه بنیاد برکت در حوزه آموزش و اجرای روش‌های نوین فعالیت دارد و ما اکنون در حال آموزش متقاضیان اشتغال هستیم تا تولید، بازارمحور باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش، مشاوره و انواع حمایت نیز در همه مراحل تا پایان کار وجود دارد. حتی گاهی مسوولین بنیاد برکت در مواقع زیان تسهیل‌گیرنده پای کار هستند. در همه عمر انقلاب هنوز هیچ نهادی در داخل روستا برای مردم تشکیل پرونده نداده بود ولی بنیاد در حال حاضر مشغول این کار است.

کد خبر 4974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =