حمایت از 270 واحد تولیدی و اشتغال‌زایی برای 14 هزار نفر

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با حمایت از 270 واحد تولیدی برای 14 هزار نفر ایجاد شغل می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: برای سال جاری حمایت از 270 بنگاه اقتصادی و تولیدی متوسط و کوچک در قالب مدل‌های اقتصادی بنگاه‌محور و تسهیلات‌محور در دستور کار است که ایجاد شغل برای 14 هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال دارد.

محمد ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 به 270 بنگاه اقتصادی و تولیدی متوسط و کوچک، علاوه بر کمک به تولید کالاهای اساسی، باعث فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار برای 14 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

وی تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای حمایت از 270 بنگاه اقتصادی هدف‌گذاری شده 24 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره اولویت‌های حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: بنگاه‌هایی که در تولید کالاهای اساسی نقش دارند و در تامین امنیت غذایی نقش‌آفرینی می‌کنند در اولویت حمایت قرار دارند. همچنین واحدهایی که محصولات‌شان دارای مزیت رقابتی بوده و صادرات‌محور باشند در اولویت هستند.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت از واحدهای دانش‌بنیان، تولیدکننده لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار ایرانی، صنایع تبدیلی و آبزی‌پروری حمایت ویژه می‌کند. هدف بنیاد تکمیل زنجیره‌های الگوهای مختلف طرح‌های توانمندسازی اقتصادی است.

 حمایت از 270 واحد تولیدی و اشتغال‌زایی برای 14 هزار نفر

وی یادآور شد: بسیاری از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی مورد حمایت بنیاد برکت پس از رکودی چند ساله، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تاکنون فرآیند اعطای تسهیلات به 120 بنگاه از 270 بنگاه هدف‌گذاری در سال 1401 به طور کامل محقق شده است و مابقی نیز تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

ترکمانه در تشریح عملکرد بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی اقتصادی اظهار داشت: تا به امروز یک‌هزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی متوسط و کوچک با حجم کل سرمایه‌گذاری 90 هزار میلیارد ریال و در قالب مدل‌های بنگاهمحور، تسهیلات‌محور و کارگاهی مورد حمایت بنیاد قرار گرفته‌اند که باعث اشتغال‌زایی برای 230 هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: با تحقق اعطای تسهیلات ارزان قیمت به 270 طرح هدف‌گذاری شده در سال جاری، تعداد بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی متوسط و کوچک مورد حمایت بنیاد تا پایان سال 1401 به یک‌هزار و 250 بنگاه خواهد رسید.

کد خبر 4991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =