بنیاد برکت روحیه مردم قم را بالا برده است

اعتماد مردم روستایی استان قم در حوزه اشتغال‌زایی به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بالا است.

محسن سلطانی، تنها مجری بنیاد برکت در استان قم در مورد نحوه آشنایی خود با این بنیاد گفت: قبلا کارمند دانشگاه بودم و به دلیل علاقه به حوزه کسب‌وکار در این حوزه فعالیت کردم و کارآفرین برتر شدم. از سال 1398 به عنوان مجری فعالیت خود را آغاز کردم. از آنجایی که خوشبختانه روستاهای استان قم در قیاس با سایر کشور شرایط بهتری دارد من هم اکنون تنها مجری این منطقه هستم که با 3 تسهیلگر در حال فعالیت هستیم.

این مجری بنیاد برکت در ادامه افزود: در سال 1400 حدود 450 طرح اشتغالزایی در استان اجرا کردم و در سال جاری نیز 600 طرح را در دست اجرا دارم. با تلاش بنیاد برکت محرومیت در استان قم خیلی کم شده است. قم یک استان کوچک و برخوردار است که شامل 200 روستا است که معمولا در حوزه‌های پوشاک، صنایع‌دستی، فرش و قالی، ماهی و پرندگان زینتی، چرم، میناکاری، قلم‌زنی، فیروزه‌کاری، گلیم‌بافی، ساخت و بافت تابلوفرش، لوازم آرایشی و بهداشتی، چوبکاری و مبل، کشاورزی و دامپروری، زنبورداری و...تا صنایع تبدیلی، فرآروی، خشک‌کردن میوه تا دانش‌بنیان و نانوفناوری فعالیت دارند.

 بنیاد برکت روحیه مردم قم را بالا برده است

سلطانی گفت: در حوزه خدمات نیز طرح‌های خوبی داریم. بنیاد برکت جدا از اعطای تسهیلات، آثار ماندگاری در حوزه‌های گوناگون از خود بجا گذاشته است. تکمیل زنجیره ارزش، به ویژه در بخش باغداری مانند انار یکی از این موارد است. امسال در حوزه میوه انار تقریبا زنجیره را از داخل باغ تا انتها تکمیل کردیم. خشک کردن، ذخیره در سردخانه، آبگیری، تولید سرکه انار، پخت رب و...تا بازاریابی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه و کمک به فروش محصولات در فضای مجازی بخشی از اقدامات در این حوزه است.

او در پایان تاکید کرد: برتری و قدرت بنیاد برکت در سرعت، چابکی و زنجیره تسهیل‌‍‌گری است. نبود بروکراسی اداری و سرعت بالای معرفی به بانک‌های عامل در کنار مدل‌های متنوع اشتغال‌زایی بنیاد، اعتماد و روحیه مردم را بالا برده است. سیاست بنیاد توزیع پول و تصدی‌گری نیست و در هر منطقه آثار ماندگاری را از خود به‌جا گذاشته است.

کد خبر 5097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =