آغاز توزیع مرغ به ۳۰هزار خانوار نیازمند گلستانی

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام گلستان از آغاز توزیع گوشت مرغ به ۳۰هزار خانوار نیازمند گلستانی در قالب طرح سفره احسان خبر داد

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام گلستان از آغاز توزیع گوشت مرغ به ۳۰هزار خانوار نیازمند گلستانی در قالب طرح سفره احسان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ به ارزش ۷۰ میلیارد ریال برای استان گلستان درنظر گرفته شده است.

 احمدی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه رزمایش سفره احسان یکی از وظایف ستاد اجرایی فرمان امام است، اظهار کرد: در همین راستا همزمان با ایام فاطمیه(س) بسته‌های پروتئینی حاوی گوشت مرغ منجمد به وزن چهار کیلوگرم با قیمت یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بین نیازمندان از پیش مشخص شده با حفظ شأن و کرامت انسانی توزیع می‌شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان گلستان با تأکید بر اینکه ۵۰۰ گروه جهادی، خیریه و هیئت مذهبی با ستاد همکاری دارند، ادامه دارند: برای اجرای این طرح ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ به ارزش ۷۰ میلیارد ریال برای استان گلستان درنظر گرفته شده که بین حدود ۳۰ هزار خانوار توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراحل تهیه و توزیع گوشت مرغ و سایر بسته‌ها با نظارت کامل دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در قالب طرح مشق‌احسان به تعداد ۷ هزار بسته لوازم تحصیلی به ارزش ۲‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون ریال و طرح رزمایش بسته معیشتی به تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ عدد بین خانوارها و افراد هدف توزیع شده است.

احمدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آنچه که مورد تأکید نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت بوده، حمایت از تولید محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح جهش تولید دیم‌زارهای استان گلستان از سال‌زراعی ۱۳۹۹و۱۴۰۰ آغاز شد و ۲۰ هزار هکتار از اراضی منطقه توسط سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره) تحت پوشش این طرح قرار گرفت که موفقیت‌آمیز بود.

وی موفقیت‌آمیز بودن طرح مذکور در سال زراعی گذشته را عاملی بر افزایش سطح زیر کشت در سال زراعی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: امسال این سطح کشت به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافته که عاملی بر افزایش حمایت‌ها شده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام گلستان تأمین کود بذرمال برای سال‌زراعی جاری را تاکنون به میزان ۱۹ تن، کود آمینواسید به میزان ۵۳ هزار و ۲۰۰ لیتر و  کود پی‌کی به میزان ۵۷ هزار و ۵۳۰ کیلوگرم در هکتار عنوان و تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی از دیگر اقدامات مشارکتی ستاد بود که در این زمینه ۳۶ هزار و ۵۰۴ هکتار از سطح زیر کشت استان بیمه و ۵۲.۱ درصد از برنامه محقق شد.

وی اعطای تسهیلات برای خرید ادوات دنباله‌بند کشاورزی را از دیگر اقدامات ستاد برشمرد و افزود: تسهیلاتی تا سقف یک‌میلیارد ریال با سود ۴ درصد در سال‌زراعی ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ برای خرید ۶۶ دستگاه به کشاورزان اعطا شد که ۹۴ درصد از برنامه‌های اعطای تسهیلات ستاد نیز محقق گردید.

کد خبر 5126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =