تخصیص 15میلیارد ریال برای تجهیز مرکز ناباروری ایلام

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد گفت: پویش «لبخند مادری» با هدف تشویق به فرزندآوری وبااولویت حمایت از خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ۱۵خرداد،  حمیدرضا علیان زادگان روز یکشنبه در آیین آغاز پویش ملی لبخند مادری استان ایلام با بیان اینکه رهبر ی معظم انقلاب تلاش برای فرزندآوری و جوانی جمعیت را به عنوان یک فریضه مطرح کرده اند افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح، پنج هزار بسته شامل اقلام مورد نیاز مادر و کودک از تولد تا یکسالگی بین خانواده‌های کم برخوردار دارای سه فرزند به بالا توزیع می شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: هدف ما این است با جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین عزیز، تعداد این بسته‌ها رابه ۵۰ هزار بسته برسانیم.

علیان زادگان با اشاره به مشارکت صداوسیما و رسانه‌ها در معرفی این پویش تاکید کرد: در طرح حمایت از چندقلوها با اولویت والدین دارای سه قلو به بالای متولد ۱۴۰۱ ، به مادران علاوه بر بسته‌های لبخندمادری،به ازای هر فرزند ۱۰ میلیون ریال کارت هدیه و شش ماه پوشک مصرفی نوزاد به ازای هر فرزند  هدیه می شود.

وی اضافه کرد: در گام اول اجرای پویش ملی لبخند مادری در استان ایلام ۱۰۰ بسته بین مادران دارای شرایط توزیع می شود.

علیان‌زادگان بیان داشت: ارایه تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی ،افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری برای فرزند و اهدای کارت هدیه به زوج‌های دانشگاهی دارای سه فرزند و بالاتر  از جمله اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جمعیت است.
      

                    

تخصیص 15میلیارد ریال برای تجهیز مرکز ناباروری ایلام

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره کار ویژه‌های این بنیاد در حوزه سلامت اجتماعی نیز گفت: تجهیز مراکز درمانی مناطق کم‌برخوردار، اعطای وام قرض‌الحسنه به زوج‌های نابارور، راه‌اندازی پارک ویژه معلولان و سالمندان، ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده، غربالگری و استعدادیابی ورزشی نوجوانان، غربالگری پوسیدگی دندان، تامین کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، غربالگری بینایی و تامین کمک هزینه عینک در مناطق کم برخوردار از جمله برنامه‌های این حوزه است که امیدواریم برای جامعه هدف مفید باشد.

وی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: بنیاد ۱۵ خرداد در راستای پرداختن به مشکلات معلولان و خانواده های معظم شهدا به فرمان امام راحل (ره) تاسیس و حدود چهار دهه سابقه فعالیت دارد.

علیان زادگان ساخت بیش از ۲ هزار مدرسه، ۷۰۰ خانه بهداشت روستایی در سطح کشور و احداث ۱۵ خوابگاه مجهز دانشجویی دخترانه را از جمله فعالیت های این بنیاد در سطح کشور طی سال های گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد توزیع مایحتاج ضروری مردم و خانواده های نیازمند در ایام جنگ و دوران دفاع مقدس را از جمله فعالیت های محوری این بنیاد ذکر کرد و افزود: از اواخر سال ۹۹ که بنیاد ۱۵ خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام راحل الحاق شد؛ سه ماموریت محوری در حوزه جوانی جمعیت، سلامت اجتماعی و عمران اجتماعی در اولویت قرار گرفت از جمله ادامه نهضت خوابگاه سازی برای دانشجویان که در این راستا ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دختران در مراحل ساخت قرار دارد.

علیان زادگان تاکید کرد: طرح ملی ایران جوان هفته پیش در مجموعه نمایشگاهی ستاد اجرایی فرمان امام راحل آغاز شد که به پنج هزار زوج دانشگاهی که از ابتدای سال جاری دارای فرزند شده اند با اولویت فرزند سوم، بسته های حمایتی ارایه می شود، ضمن اینکه پنج هزار زوج دیگر نیز در ۱۶ استان کشور شناسایی شده است.
  

 

تخصیص 15میلیارد ریال برای تجهیز مرکز ناباروری ایلام

            

  علیان زادگان ادامه داد: حمایت از خانوارهای دارای سه قلو و بیشتر و ارائه بسته های حمایتی به ایشان نیز از برنامه های بنیاد است که امسال برآورد می شود ۳۰۰ خانواده دارای سه قلو تحت پوشش آن قرار گیرند.

وی ایجاد باشگاه های "مثبت پنج" در راستای طرح جوانی جمعیت را از برنامه های در دست اجرا در استان های مختلف برشمرد و اظهار داشت: این طرح مخصوص خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر است که خدمات متنوعی به آنان اعطا می شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: طرح مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی معلولان توسط این بنیاد در دستور کار قرار دارد.

علیان زادگان در ادامه بازدید از مرکز ناباروری بیمارستان طالقانی شهر ایلام هم گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز اختصاص یافته و تلاش خواهیم کرد سال آینده اعتباری را برای تکمیل این مرکز اختصاص دهیم تا این چرخه خدمت در استان محقق و مردم بتوانند در استان خدمات این حوزه را دریافت کنند.

کد خبر 5171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =