تحصیل دانش‌آموزان کرمانی در 41 مدرسه برکت

41 مدرسه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: بیش از 4 هزار و 100 دانش‌آموز مناطق محروم و روستایی استان کرمان در 41 مدرسه برکت با 230 کلاس مشغول به تحصیل هستند.

محمد مهجوری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ساخت و تکمیل 37 مدرسه دیگر را نیز در مناطق کم برخوردار استان کرمان در دستور کار دارد.

وی درباره اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت مدارس برکت در کرمان اظهار داشت: سهم بنیاد برکت در 78 مدرسه به بهره‌برداری رسیده و در حال ساخت استان کرمان 348 میلیارد ریال است که تا به امروز 224 میلیارد ریال را پرداخت کرده است.

مهجوری تاکید کرد: تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان کرمان تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت هستند و مناطق محروم و روستایی این استان با توجه به مشکلات و کمبودهایی که از آن رنج می‌برند، در اولویت برای ساخت مدرسه قرار دارند.

 تحصیل دانش‌آموزان کرمانی در 41 مدرسه برکت

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات این بنیاد است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر ارتقای عدالت آموزشی، برقراری عدالت اجتماعی و فراهم آوردن امکانات تحصیلی برای همه دانش‌آموزان، اقدام به راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور کرده است.

مهجوری تصریح کرد: بنیاد برکت این مدارس را در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی می‌سازد.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت درباره آخرین اقدامات مدرسه‌سازی این بنیاد نیز توضیح داد: بنیاد برکت ساخت 2 هزار و 700 مدرسه با 13 هزار کلاس درس را در سراسر کشور در دستور کار دارد که از این تعداد، یک‌هزار و 950 مدرسه با 10 هزار کلاس به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر، 250 هزار دانش‌آموز در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در حال تحصیل در مدارس برکت هستند.

کد خبر 5266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =