یادمان شهید گمنام کوی دانشگاه تهران رونمایی شد

یادمان شهید گمنام کوی دانشگاه تهران همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین و روز گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا رونمایی شد.

 حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: به دنبال بازدید سال گذشته دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور از کوی دانشگاه و به دستور ایشان، بخشی از قسمت‌های فرسوده مجموعه خوابگاهی این دانشگاه توسط بنیاد 15 خرداد مورد بازسازی قرار گرفت و از اوایل امسال نیز عملیات ساخت بنای یادبود شهید گمنام در جوار مسجد کوی دانشگاه آغاز شد.

وی افزود: بسیار مفتخریم که این بنا در ایام سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای دانشجو و سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) رسما برای زیارت دانشجویان ساکن کوی دانشگاه رونمایی شد.

علیان‌زادگان یادآور شد: بازسازی و تعمیر اساسی تمام موتورخانه‌ها و سیستم گرمایشی، تأمین برخی اقلام ضروری مانند یخچال و اجاق ‌گاز، بازسازی و تجهیز زمین‌ چمن مصنوعی خوابگاه پسران و تجهیز سالن ورزشی خوابگاه دختران، نوسازی سیستم‌های روشنایی محوطه کوی و تجهیز و نصب 20 هزار مترمربع موکت و پرده در اتاق‌ها، ساخت پارک بازی کودکان در خوابگاه متاهلین و خوابگاه جلال آل احمد و احداث یادمان شهید گمنام در مجموعه خوابگاهی دانشگاه تهران با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال توسط بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یک‌سال اخیر انجام شده است.

یادمان شهید گمنام کوی دانشگاه تهران رونمایی شد

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در ادامه با اشاره به کارویژه‌های این بنیاد در حوزه‌های جوانی جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی، به ساخت ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: بنیاد ۱۵ خرداد از ایده‌هایی که در این حوزه‌ها توسط اساتید دانشگاه و دانشجویان ارائه شود حمایت می‌کند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این مراسم با اشاره به صفات برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی؛ اخلاص در عمل، کار برای خدا و پیروی از ولایت فقیه را از خصوصیات والای ایشان دانست.

علیرضا وجهی در ادامه ضمن گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، به ساخت بنای یادبود شهید گمنام در کوی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این بنای مقدس با پیگیری جدی و حمایت بنیاد ۱۵ خرداد آماده شده که ضمن تشکر از این عزیزان، امیدوارم همه ما لیاقت داشته باشیم تا راه شهیدان را ادامه دهیم.

گفتنی است، تجلیل از خانواده شهدا توسط بنیاد ۱۵ خرداد و تشییع پیکر یک شهید گمنام و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 5356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =