ساخت 160 بیمارستان و مرکز بهداشتی برکت در سه استان محروم کشور

مردم مناطق کم‌برخوردار سه استان محروم کشور از خدمات 160 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بهره‌مند هستند.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت تا به امروز 160 بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت را در مناطق محروم و روستایی سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسانده و تقدیم مردم این مناطق کرده است.

محمد مهجوری خاطرنشان کرد: بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل 173 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی قرارداد دارد که تا به امروز 160 بیمارستان و مرکز به بهره‌برداری رسیده و 13 مرکز دیگر هم در دست اجرا است.

وی در تشریح پروژه‌های بهداشتی و درمانی بنیاد برکت در سه استان مذکور اظهار داشت: از 160 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسیده، به ترتیب 96، 49 و 15 بیمارستان و مرکز در مناطق محروم و روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان جنوبی واقع شده است.

 ساخت 160 بیمارستان و مرکز بهداشتی برکت در سه استان محروم کشور

مهجوری با تاکید بر این‌که عمده بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق کم‌برخوردار قرار دارند گفت: بنیاد برکت ساخت و تکمیل 298 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در کشور را در دستور کار دارد که تا به امروز 249 بیمارستان و مرکز را به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، 650 منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی این بنیاد قرار دارند.

مهجوری از تکمیل و ساخت 10 هزار پروژه عمرانی و زیربنایی برکت در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح‌ها در 31 استان کشور اجرا می‌شوند و 4 هزار و 500 روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.

وی یادآور شد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

مهجوری درباره طرح‌های عمرانی و زیربنایی برکت در کشور توضیح داد: بنیاد برکت ساخت و تکمیل 58 هزار پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد که از این تعداد، بیش از 52 هزار طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

کد خبر 5443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =