کلاس آموزشی توانمندسازی کارشناسان طرح جهش تولید دیمزارهای مازندران برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران ناظرطرح جهش تولید دیمزارها در ستاد اجرایی مازندران از برگزاری کلاس ترویجی آموزشی با هدف توانمندسازی کارشناسان ناظر موقت در طرح جهش تولید دیمزارها در مازندران با حضور پنج تن از اساتید در حوزه‌های تخصصی خبر داد.

مهدی بابایی طی گفتگویی اظهار کرد: برابر مصوبات طرح جهش تولید دیمزار در استان مازندران، مقرر شد کلاس های ترویجی آموزشی با هدف توانمندسازی کارشناسان ناظر موقت در طرح جهش تولید دیمزارها برگزار شود.

وی افزود: این کلاس‌ها با محوریت داشت محصولاتی که در این طرح قرار دارند برای تغذیه گیاهی، مبارزه با آفات، بیماری‌ها، علف‌های هرز و ... به‌صورت مزرعه محوری برگزار شد.

بابایی گفت: به همین منظور اولین جلسه توانمندسازی کارشناسان ناظر در طرح جهش تولید دیمزار با نگاه مزرعه‌محوری در شهرستان بهشهر با تعداد نزدیک به ۳۰ نفر از کارشناسان ناظر در طرح جهش تولید مستقر در گلوگاه و بهشهر و با استفاده از ظرفیت پنج استاد سازمان تحقیقات و آموزش در حوزه به‌زراعی، تغذیه گیاهی، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز دعوت به عمل آمد که به.صورت کارآموزی، در حوزه بازآموزی و نوآموزی و تکرار مطالب علمی درجهت بهبود وضعیت حاضر تشکیل شد.

همچنین دبیر طرح جهش تولید دیمزارها در جهاد کشاورزی استان مازندران اعلام کرد: جهت بهره‌وری مناسب در این کلاس‌ها که در خصوص مزرعه‌محوری برگزار کردیم از آقای دکتر بهادری از مرکز آموزش تحقیقات و کشاورزی به‌عنوان شخصی که در امور به‌زراعی فعالیت می‌کند، از آقای دکتر چراتی به‌عنوان فعال در بخش تغذیه گیاهی، از جناب اقای دکتر نورعلی زاده به‌عنوان دکترای مبارزه با علف‌های هرز و همچنین از دکتر برابر به عنوان دکترای مبارزه با آفات و جناب آقای دکتر براری به‌عنوان دکترای مبارزه با بیماریها دعوت شد که در یک روز کاری با شبکه‌بندی کارشناسان ناظر در گروه‌های ۶ الی هفت نفره به‌صورت گردشی در جهت توانمندسازی دانش کارشناسان ناظر موقت در حوزه داشت محصولات زراعی اقدام کردیم.

کد خبر 5459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =