پویش«مثبت حرکت دو » در استان سمنان آغاز شد

توزیع انواع تجهیزات توانبخشی ویژه معلولان در قالب پویش «مثبت حرکت دو» توسط بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره دراستان سمنان آغاز شد.

صبح امروز در مراسمی با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان سمنان ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مدیران کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره و سازمان بهزیستی پویش ملی "مثبت حرکت 2" در استان سمنان رسما آغاز به کار کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم اظهار کرد: سال گذشته در مرحله نخست این پویش، بیش از یکصد ویلچر توسط ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و بین خانواده‌های دارای معلول در مناطق کم‌برخوردار توزیع شد.

حامد احمدی افزود: امسال و در دومین مرحله، 105 قلم تجهیزات توانبخشی از جمله  واکر، عصای نابینایی ، عصای جسمی و حرکتی ، تشک مواج و تشک ویلچر و... به ارزش بیش از ۱ میلیارد ریال بین معلولان در مناطق محروم استان توزیع میشود.

ایشان در ادامه افزود :  این خبرخوب را هم به جامعه معلولان اعلام میکنیم طرح مناسب‌سازی مسکن معلولان در برنامه کاری ما قرار دارد، به‌طوری‌ که مناسب‌سازی 40 منزل مسکونی برای معلولان از برنامه‌های مهم بنیاد ۱۵ خرداد در قالب طرح ملی «مثبت حرکت سه»با مشارکت بسیج سازندگی استان سمنان با محوریت گروه‌های جهادی مردمی در تعامل با سازمان بهزیستی انجام خواهد گرفت. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره نیز دراین مراسم اظهار کرد:اقدام ستاد اجرایی فرمان امام دربرگزاری پویش مثبت حرکت درواقع تعبیر همان جمله امام راحل است که فرمود خدمت به معلول خدمت به نبی‌اکرم(ص) است.

مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با قدردانی از نهادها و دستگاه های اجرایی به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفتند: از همه عوامل اجرایی این برنامه  و اینکه تا آخرین لحظه و نفس در حال خدمت گزاری هستند تشکر و سپاسگذاری می کنم و این کمک ها یک نمونه از مسلمانی و امر خداپسندانه و انفاق در راه خدا می باشد.

در ادامه دکتر ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تبریک فرارسیدن مبعث حضرت رسول و تشکر وقدردانی ازحضور تمامی دستگاههای اجرایی در مراسمات باشکوه ایام الله دهه فجر و مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی در اجرای این امر خداپسندانه ستاد اجرایی را پیشرو در خدمات مبتکرانه به مردم دانسته و گفتند: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره با محوریت گروه های جهادی ، هیات های مذهبی ، خیریه ها و گروه های مردمی بهترین خدمات را در سطح استان به خانواده های کم برخوردار ارائه نموده است.

ایشان در پایان سخنان خود با اشاره بر سه ماموریت هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی از جمله وظایف پر اهمیت نهاد های خدمت رسان در حوزه اجتماعی خواستار تسریع ارائه خدمات بیش از پیش در این امر به جامعه هدف شهری و روستایی شدند.

دکتر محمود منطقی مدیرکل بهزیستی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی و امنیتی و مدیران کل استان و کارشناسان دستگاههای اجرایی گفتند: با تشکر از اقدامات و حمایت های بنیاد پانزده خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره یکی از وظایف مهم سازمان بهزیستی در حوزه معلولین تامین تجهیزات و وسائل کمک توانبخشی است که عامل مهم در توانمندی ایشان و حضور در فعالیت های اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه هرساله شاهد تکلونوژی نو و بروز شدن وسائل کمک توانبخشی و مناسب سازی گروههای هدف جامعه معلولین هستیم که می توانند در توانمند سازی ایشان موثر باشد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به این‌ مطلب که در مثبت حرکت یک تعداد ۲۰۰ عدد ویلچر در بین جامعه هدف استان توزیع شد افزودند: در پویش حرکت دو قرار است در مناطق روستایی محروم با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره واکر،  عصای نابینایان،  عصای جسمی حرکتی،  تشک مواج و تشک ویلچر توزیع گردد.

کد خبر 5576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =