42 کتابخانه برکت در خدمت اهالی کتاب

42 کتابخانه ساخته شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در خدمت اهالی کتاب قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره ساخت کتابخانه توسط این بنیاد توضیح داد: تا به امروز 42 کتابخانه در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور ساخته و تکمیل شده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.

محمد ترکمانه ادامه داد: بنیاد برکت با هدف برقراری عدالت فرهنگی و آموزشی، ترویج کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه فضای مطالعه و پاسخ‌گویی به نیاز جوانان در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، به حوزه ساخت کتابخانه ورود نموده و 42 کتابخانه را با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 680 میلیون تومان احداث یا تکمیل نموده و تقدیم اهالی کتاب مناطق کم‌برخوردار کشور کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های ساخته و تکمیل شده توسط بنیاد برکت در مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور و در شهرهایی همچون چاراویماق، آذرشهر، شاهین‌دژ، دره‌شهر، دهلران، ایوان، چرداول، گرمه، کارون و نی‌ریز افتتاح شده یا آماده بهره‌برداری است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، کتابخانه‌های این بنیاد با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ساخته و تکمیل شده و در اختیار مردم شریف مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته قرار گرفته است.

ترکمانه تصریح کرد: بنیاد برکت با توجه به نگاه ویژه‌ رهبر معظم انقلاب به کتاب و کتابخوانی و نیاز جوامع روستایی و کم‌تر برخوردار به افزایش سطح مطالعه و آموزش، و هم‌چنین سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ساخت کتابخانه و مراکز فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: بنیاد برکت علاوه بر ساخت و تکمیل این کتابخانه‌ها، در تجهیز و تامین کتاب‌ها و وسایل کمک آموزشی مورد نیاز آن‌ها نیز با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مشارکت و همکاری دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح طرح‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد در کشور اظهار داشت: ساخت و تکمیل 58 هزار پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار داریم که از این تعداد، بیش از 52 هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 5624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =