اهدای جایزه ملی احسان به گروه‌های جهادی برتر/ آغاز توزیع یک میلیون بسته معیشتی

به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام رویداد جایزه ملی احسان و اختتامیه جشنواره راویان همدلی ، باهدف تقدیر از گروه‌های جهادی و مردمی برتر برگزار شد.

صبح امروز (سه‌شنبه 16 اسفند 1401) مراسم پایانی رویداد "جایزه ملی احسان" و جشنواره راویان همدلی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، معاون اجتماعی و مدیرعامل بنیاد احسان، در تهران برگزار شد.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: بنیاد احسان به عنوان بازوی اجتماعی و فرهنگی ستاد اجرایی فرمان امام ، با حضور در مناطق محروم و آسیب‌دیده در صف اول خدمت‌رسانی ستاد به مردم قرار دارد. شاخصه اصلی احسان ، استفاده از نیروهای جوان و متخصص با روحیه جهادی و انقلابی و "مرجعیت بدون مالکیت " است.
عارف نوروزی افزود: بنیاد احسان امروز به عنوان یک مجموعه پویا ، چابک ، با مدیریت و تفکر یک تیم جوان و کاملا ماموریت‌محور ، در کوتاهترین زمان ممکن باتوجه به مأموریت ترسیم شده در عرصه‌های مختلف مانند امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله ، اعزام تیمهای تخصصی پزشکی و درمانی به نقاط دورافتاده با دراختیار داشتن مجهزترین امکانات تله مدیسین و بیمارستان سیار ، برگزاری رزمایش‌های مختلف برای توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی ، توزیع وسایل گرمایشی و سرمایشی در نقاط بحرانی آب و هوایی، خدمت‌رسانی به زوار اربعین ، برگزاری کلاسهای آموزشی درمناطق دورافتاده و توزیع لوازم تحریر ، ایجاد خانه‌های ورزش و کشف استعدادهای درخشان ازبین کودکان و نوجوانان و موارد بسیار دیگری وارد میدان میشود و نقش ایفا میکند.
وی ادامه داد: برگ برنده‌ بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به مجموعه‌های مشابه ، هم‌افزایی و به مشارکت درآوردن گروه‌های جهادی و مردمی و خیریه‌هاست. در واقع بازوی اصلی بنیاد و ستاد برای شناسایی نیازها و رساندن خدمات به دست مردم ، همین گروه‌های مردمی هستند که "متعلق" به بنیاد احسان نیستند بلکه "همکار" بنیاد و ستادند.
نوروزی عنوان کرد:در حال حاضر بنیاد احسان با 16 هزار و 700 گروه جهادی و مردمی همکاری دارد و از انرژی و توان و تخصص اعضای این گروه‌ها بهره میبرد. به طور مثال در جریان زلزله اخیر شهر خوی ، 60 گروه جهادی طی سه هفته به ارائه انواع خدماتی مانند استقرار بیمارستان سیار ، توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی، امدادرسانی به آسیب دیده‌ها ، ایجاد آشپزخانه و نانوایی سیار کردند.
وی تأکید کرد:مراسم امروز، بهانه‌ای است برای تقدیر از تمام این حدود 17 هزار گروه جهادی و انقلابی و مردمی که همیشه در صف اول فعالیت در شرایط سخت و دشوار و گاها پرخطر بدون کمترین چشم‌داشت و توقعات نجومی و پیچیده حضور دارند.
نوروزی از آغاز مرحله جدید رزمایش "همدلی و احسان" توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و افزود: در مرحله جدید یک میلیون بسته معیشتی و پروتئینی در مناطق محروم کشور توزیع خواهد شد که از این تعداد 300 هزار بسته تا قبل از شب عید توزیع خواهد شد.
وی افزود:بنیاد احسان تاکنون 10 میلیون و 500 هزار بسته معیشتی و پروتئینی و 5 میلیون بسته بهداشتی در کشور توزیع کرده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: اهدای 22 هزار جهیزیه، 19 هزار وسیله گرمایشی و سرمایشی، تأمین هزینه درمان بیش از 13 هزار زوج نابارور و درمان بیش از 5000 کودک ناشنوا با کاشت حلزون ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد احسان بوده است.
مدیرعامل بنیاد احسان نیز دراین مراسم با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی و توجه به گروه‌های جهادی گفت: اتفاق مبارکی که در دهه گذشته رخ داد فعال شدن و توجه ویژه به گروه‌های جهادی بوده، درواقع این گروه‌ها بسیاری از مشکلات و گلوگاه‌های کشور را شناسایی و برای رفع آنها تلاش میکنند.
سعید سلیمانی افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت بیش‌تر از گروه‌های جهادی و به تبع آن محرومان را در دستورکار قرار گیرد و همچنان این مسیر را ادامه دهیم تا آنجا که دیگر محرومی در کشور نداشته باشیم.
مدیرعامل بنیاد احسان درخصوص رویداد جایزه ملی احسان گفت: در این رویداد خدمات 16 هزار و 700 گروه جهادی همکار بنیاد احسان بررسی و به 30 گروه برتر در 10 محور علاوه بر اهدای تندیس یادبود نشان احسان ، جوایزی بین 10 تا 30 میلیون تومان نیز تقدیم شد.
وی ادامه داد: در اختتامیه جشنواره "راویان همدلی" نیز 3000 اثر درحوزه فیلم کوتاه و کلیپ با موضوع مواسات و همدلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که داوران به 7 اثر برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.
در ادامه این مراسم دو تن از برگزیدگان گروه‌های جهادی در سخنانی به بیان نکات و راهکارهای پیشنهادی خود برای

۱۵:۰۵

اهدای جایزه ملی احسان به گروه‌های جهادی برتر/ آغاز توزیع یک میلیون بسته معیشتی درمناطق محرومبازارسال شده ازSadegh

خدمت بیشتر به محرومان ارائه کردند.
دراین مراسم 37 نفر از برگزیدگان از جمله حاج عبدالرضا هلالی ، محمد انصاری ، مهدی خانعلی‌زاده و حجت‌الاسلام بی‌آزار جوایز خود را دریافت نمودند.
همچنین در این مراسم "نشان عالی احسان" از طرف سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام به خانواده جهادگر آسمانی "اسماعیل احمدی" اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 5676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =