کسب رتبه نخست ایلام در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، از کسب رتبه نخست کشور در اجرای درست و دقیق طرح جهش تولید در سطح دیمزارهای استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استان ایلام،《محمد زارع》، در جلسه ستادی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ظرفیت بسیار خوب زمین‌های دیم کشاورزی در استان،ستاداجرایی فرمان حضرت امام با تمام توان در این زمینه ورد کرده و با همکاری سازمان جهادکشاورزی در تلاش است که این حوزه به صورت صدرصدی فعال و بهره آن در امنیت غذایی کشور و سفره مردم دیده شود.

وی، با بیان اینکه ستاد اجرایی در حوزه دیمزارها سرمایه گذاری بسیار خوبی کرده و جهاد کشاورزی استان هم همکاری و همراهی بسیار خوبی دارد، افزود: با تلاش بی وقفه و و نظارت دقیق خوشبختانه طی سال گذشته در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان رتبه نخست کشور به ایلام اختصاص پیدا کرده است.

زارع، با تاکید بر اینکه در سالجاری اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با قدرت و گستردگی بیشتری ادامه پیداد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها مکانیزاسیون کشاورزی استان به روز می‌شود و نتیجه آن بهروری بیشتر و افزایش تولید است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، ادامه داد:  افزایش سطح زیر کشت و حمایت از کشاورزان دیمکار در استان در سالجاری ارتقای بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و جایی امیدواری دارد که با نظم، همکاری و پیگیری‌هایی که بین جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام وجود دارد، قطعا این طرح به خوبی در استان جواب می‌دهد.

وی، با بیان اینکه با توجه به وجود اراضی مستعد دیم در استان انتطار می‌رود این حوزه در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: سال گذشته اعتبارات در نظر گرفته شده برای افزایش سطح زیر کشت در دیمزارهای استان تمام و کمال اختصاص یافته است.

زارع، با اشاره به اینکه در سالجاری از کشاورزان دیمکار استان حمایت بیشتری می‌شود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ها و همکاری بسیار خوب رسانه‌ها در استان باعث شده کشاورزان دیم‌کار به خوبی از اجرای این طرح آگاه شوند و خوب پای کار بیایند که جا دارد از همه رسانه‌ها و خبرنگاران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر استان تشکر و قدردانی کنیم.

وی، به وجود ظرفیت عظیم در حوزه کشاورزی و دامپروری ایلام اشاره و ادامه داد: باید در اجرای طرح جهش تولید از کشت تک‌محصولی عبور کرده و تنوع کشت صورت گیرد تا دستیابی به پایداری تولید تسهیل شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، با تاکید بر اینکه مکانیزاسیون کشاورزی در ایلام باید به‌روز شود و وسایل کشت سنتی کنار گذاشته شود تا بهره‌وری تولید افزایش یابد، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های استان در کشت محصولات زراعی، استفاده از وسایل قدیمی و سنتی است که ضمن تخریب ساختار خاک و افزایش فرسایش آن، مانع افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی، اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تمام توان برای محرومیت‌زدایی در استان پای کار است اما می‌طلبد که همه دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را به عمل آورند.

کد خبر 5805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =