هزینه ۴۱۰ میلیارتومانی ستاد اجرایی فرمان اما برای محرومیت زدایی در ایلام

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته  استان ایلام از سوی این نهاد انقلابی هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام《محمد زارع》، روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۲۹۰ میلیارد تومان از این مقدار در قالب تسهیلات اشتغال خرد و خانگی در قالب بنیاد احسان ، بنیاد برکت ، بنیاد ۱۵ خرداد و سایر زیرمجموعه های ستاد پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه اربعین نیز پارسال ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۶۸ میلیارد تومان نیز در سایر بخش ها بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی استان ایلام با اشاره به اینکه محرومیت زدایی مهم ترین رسالت این نهاد است، تاکید کرد: سال گذشته ۱۵۰ سری جهیزیه نوعروسان با ارزش ۶ میلیارد تومان اهدا شد، همچنین ۱۰ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۹ میلیارد تومان نیز بین نیازمندان استان توزیع شد.

زارع، خدمت رسانی به جامعه هدف در ایام شیوع کرونا را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته ستاد برشمرد و اضافه کرد: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا بین اقشار مختلف مردم ایلام توزیع شده است.

وی توزیع پنج هزار سری نوشت افزار به ارزش سه میلیارد تومان، تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ دانش آموز پشت کنکوری برای کسب آمادگی ورود به دانشگاه را از جمله برنامه های اجرا شده در حوزه ارائه کمک هزینه های تحصیلی در استان عنوان کرد.

زارع ادامه داد: یک هزار نفر کلاس اولی نیز در راستای برنامه سفیر احسان با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ایلام یادآور شد: سال گذشته در قالب برنامه نسیم احسان ۲۴۰ دستگاه کولر به ارزش ۸۴۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع و همچنین ۱۵۰ عدد بخاری نیز در چارچوب پویش دلگرمی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در مناطق مختلف استان توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح سفره احسان در استان توسط ستاد اجرایی گفت: ۱۲۵ تن گوشت مرغ با اعتبار ۶،۵ میلیارد تومان پارسال بین جامعه هدف پخش شد.

زارع یکی دیگر از فعالیت های این ستاد در استان را خدمات رسانی در زمینه پزشکی اعلام کرد و اظهار داشت: سه مرحله رزمایش لبخند احسان در ماژین دره شهر ، حاشیه شهر ایلام و در آخرین نوبت حضور گروه پزشکی الکفیل در استان برگزار و به تعداد ۳۰۰۰ نفر از افراد شرکت‌کننده خدمات رایگان ارایه گردید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ایلام استقرار بیمارستان سیار احسان در هلیلان به مدت ۲ هفته را از دیگر خدمات انجام شده در بخش پزشکی برشمرد و افزود: پنج هزار نفر در ایام برقراری این بیمارستان از خدمات درمانی بهره مند شدند که ۱،۵ میلیارد تومان نیز در این زمینه هزینه شد. 

زارع با بیان اینکه تاکنون ۴۰ مدرسه با مشارکت ستاد اجرایی در استان ایلام به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: پنج مورد از این تعداد پارسال افتتاح شده اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ایلام سرمایه گذاری در بخش آبرسانی را از دیگر برنامه های این نهاد انقلابی اعلام کرد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان در کشور برای این امر تخصیص یافت که پارسال موفق شدیم ۸،۵ میلیارد تومان را در استان جذب و هزینه کنیم.

زارع به برنامه‌های اجرا شده در حوزه اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۹۰ میلیارد تومان برای اجرای سه هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال خرد و خانگی در استان هزینه شد که بیش از پنج هزار فرصت شغلی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی ستاد در نقاط روستایی و ۲۰ درصد در شهرها صورت می گیرد و تلاش شد سهم مناطق شهری در نقاط حاشیه ای باتوجه به محرومیت پرداخت شود.

وی یکی از اصلی ترین نیازهای ایلام را کمبود امکانات درمانی و پزشکی برشمرد و اضافه کرد: با توجه به نیاز استان به ایجاد مرکز ناباروری ستاد به این مقوله ورود کرد و ۱،۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مرکز ناباروری بیمارستان طالقانی شهر ایلام اختصاص داد که امیدواریم با تامین نیروی انسانی هرچه زودتر مردم استان از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۰ زوج نابارور استان از حمایت های ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی ستاد استفاده کرده اند، گفت: پرداخت ۱،۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات دستگاه آنژیوگرافی از دیگر حمایت های صورت گرفته در بخش پزشکی استان بوده است.

وی همچنین به خدمات انجام شده در حوزه مسکن پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون ۱۷۵ واحد مسکونی در شهر ایلام با مشارکت ستاد اجرایی در حال ساخت است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم تا پایان امسال تکمیل و به افراد واجد شرایط تحویل شوند.

وی گفت: پارسال۳۳۰ هزار وعده غذای گرم با اعتبار ۶ میلیارد تومان در بین زائران اربعین مرز مهران توزیع شد ، همچنین با توجه به گرمای بالای هوا در مهران ۸،۵ میلیارد تومان نیز برای احداث سایبان در مسیرهای منتهی به مرز هزینه شد و در کنار آن ۱۴۳ چشمه سرویس بهداشتی نیز در شهر مهران و پایانه مرزی توسط ستاد اجرایی جانمایی شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ایلام توزیع ۲ میلیون بطری آب معدنی با هزینه ۶،۵ میلیارد تومان ، خرید تجهیزات مورد نیاز مساجد به ارزش سه میلیارد تومان و ایجاد بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی احسان در مرز مهران با سرمایه گذاری ۴،۸ میلیارد تومان را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در ایام اربعین پارسال اعلام کرد.

کد خبر 5975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =