حمایت از ۴۷۰ شرکت بنگاه محور توسط بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تاکنون در قالب تسهیلات بنگاه محور به ۴۷۰ شرکت تسهیلات پرداخت و از آنها حمایت کرده است

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در همایش جشنواره تلاش با برکت با اشاره به چگونگی تشکیل بنیاد برکت گفت: ماموریتی که برای بنیاد برکت تعریف شد به عنوان نماد اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی در کشور براساس پیشرو بودن و جریان ساز بودن بود.
وی با اشاره به فعالیت‌هایی که بنیاد برکت در حوزه اقتصادی شروع کرد، افزود: تا سال
۹۵ در طرح‌های اقتصادی در ایجاد بنگاه‌های کوچک مشارکت داشتیم. به این معنی که بنیاد از حدود ۱۴ سال گذشته به عنوان یک شتاب‌دهنده وارد طرح‌های اقتصادی می‌شد و تزریق مالی انجام می‌داد و به رشد شرکت کمک می‌کرد و پس از اینکه شرکت به یک رشدی می‌رسید خارج می‌شد.
ترکمانه با اشاره به اینکه تاکنون از حدود
۴۷۰ شرکت بنگاه محور حمایت شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ طرح‌ها ارتقا پیدا کرد و سال ۱۳۹۷ تحول جدی در بنیاد برکت رخ داد.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به طرح‌های اقتصادی اجتماع محور و اضافه شدن کسب و کارهای کوچک به فعالیت‌های بنیاد برکت، خاطرنشان کرد: خروجی اقدامات ما در این حوزه تحت قالب چند طرح بود. در بنیاد برکت این طرح‌ها را نامگذاری کردیم که به چهار قسمت نیز تقسیم بندی شده است.
وی افزود: خروجی این کارها در کشور این بوده است که نهادی به عنوان نهاد ایجاد اشتغال در مناطق محروم در کشور شکل گرفته و تمام ظرفیت مردمی کشور پای کار آمده است. همه این اقدامات با شبکه تسهیل‌گری هزار نفره انجام می‌شود؛ به گونه‌ای که این افراد به مردم مراجعه می‌کنند و براساس ظرفیت منطقه و همکاری دستگاه‌های آن منطقه، افراد نیازمند به شغل را دعوت به همکاری می‌کنند.
ترکمانه گفت: ما تا
۳ سال طرح اشتغال‌زایی را رصد می‌کنیم و اطمینان پیدا می‌کنیم که طرح، پایدار است و آن کسب و کار می‌تواند ادامه داشته باشد.
وی در ادامه به طرح‌هایی که در حوزه بنگاهی و اقتصادی انجام شده است، اشاره کرد و درباره
۴۵۷ طرح بنگاه محور گفت که ۳۱۰ مورد از این طرح‌ها به کارآفرینان واگذار شده است. همچنین از ۷۷۵ طرح به صورت تسهیلات محور در حوزه بنگاه‌های متوسط و بزرگ حمایت شده است.

 حمایت از ۴۷۰ شرکت بنگاه محور توسط بنیاد برکت


مدیرعامل بنیاد برکت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه اشتغال اجتماع محور بیش از ۳۰۰ هزار طرح اقتصادی اجتماع محور انجام شده است، تصریح کرد: در تمام استان‌های کشور ۱۴ هزار روستا را پوشش می‌دهیم و برنامه امسال بنیاد این است که بتوانیم ۲۰ هزار روستا را پوشش دهیم.
وی در ادامه به اقدامات بنیاد برکت در حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: تا امروز
۲۰۰۰ مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است و ۲۱۶۵ مسجد و ۲۰ بیمارستان ساخت و تکمیل شده است. همچنین بیش از ۲۳۰ مرکز جامع خانه سلامت توسط بنیاد برکت حمایت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که بنیاد امسال تمرکز خود را بر دو زنجیره اصلی آبزی پروری و کشاورزی گذاشته است. حلقه‌های اصلی این زنجیره شناسایی و استان‌ها مشخص شده است.
ترکمانه افزود: همچنین کار مطالعاتی قوی انجام شده و با وزارت جهاد تفاهم نامه‌ای انجام شده است و ان‌شاءالله امسال منابعی که بانک‌ها در اختیار قرار می‌دهند در این زنجیره‌ها به صورت ویژه هزینه خواهد شد. نتیجه آن به
۲۲ هزار طرح اجتماع محور، ۹۴ طرح بنگاه محور و ۷۰ هزار فرصت شغلی تبدیل خواهد شد. در حوزه محصولات گلخانه‌ای ۱۵۰ هزار تن محصول اضافه خواهد شد و سهم ۲.۵ درصدی در تولید کشور داریم.

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب وکارهای خرد به ۱۰۲ همتمعاون وزیر کشور گفت: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کارهای خرد از ۲۸ همت به ۱۰۲ همت افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت محسن کوشش‌تبار معاون وزیر کشور در همایش جشنواره تلاش با برکت گفت: در سال
۱۴۰۱ تسهیلات و قرض الحسنه که در اختیار کسب و کارهای خرد و کوچک قرار گرفت از ۲۸ همت به ۱۰۲ همت رسید.
وی افزود: امسال
۱۰۰ همت تسهیلات برای خدمت رسانی به کسانی که در حوزه کسب و کار خرد فعال هستند، پیش بینی شده است. امید است این ۱۰۰ همت بتواند چراغ امید و نشاط را برای کسانی که در حوزه کسب و کار خرد فعال هستند، روشن کند.
کوشش تبار با اشاره به اینکه دولت اگر اعلام کرد که یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کند، در سال
۱۴۰۱، ۱۰۸ درصد عملکرد داشته است، ادامه داد: همین هدفگذاری برای سال ۱۴۰۲ انجام شده است البته به این معنا نیست که بخواهیم در پیگیری ریال به ریال اعتباراتی که توزیع می‌شود، کوتاهی کنیم. یقینا در مسیر حرکت خود توجه جدی داریم تا این اعتبارات در جای خود هزینه شود.

 حمایت از ۴۷۰ شرکت بنگاه محور توسط بنیاد برکت


معاون وزیر کشور در ادامه از دیگر اقدامات خوب را شناسایی رسته های فعالیت‌های اولویت دار در مناطق عنوان کرد و گفت: این رسته ها از استان و شهرستان گرفته تا بخش و دهستان شناسایی شده‌اند و مطابق با برنامه ریزی توزیع می‌شود.
وی در پایان با طرح این پرسش که چرا بنیاد برکت مورد توجه است و چرا بانک‌ها به خوبی در این مسیر فعالیت می‌کنند؟ گفت: دلیل اصلی نقش تسهیلگری است که در انسجام بخشی به فعالیت‌های کسب و کار داشتند و نقش آفرینی را تا اخرین حلقه امتداد دادند. پایداری این مشاغل برای ما مهم است. اقداماتی هم در وزارت کشور مد نظر بوده است که آن هم توجه به طرح‌های به زنجیره های ارزش راهبردی در استانها بوده است که به منظور افزایش بهره وری و حمایت از جانمایی درست حلقه های مفقوده در مسیر زنجیره های ارزش به عنوان هدف راهبردی به استانداران ابلاغ کردیم. این کار مشارکتی است که انتظار داریم بنیاد برکت کمک کند.

کد خبر 6249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =