تصویب سند پیشرفت جامع شهرستان سرخس با استانداری خراسان‌رضوی

سند پیشرفت جامع شهرستان سرخس بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خراسان‌رضوی به امضا رسید.

طی مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام و استاندار خراسان رضوی،  تفاهمنامه‌ای با موضوع سند پیشرفت جامع شهرستان سرخس بین ستاد اجرایی فرمان امام، استانداری خراسان به امضا رسید.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار کرد: طی سند پیشرفت جامع شهرستان سرخس، حمایت مالی و پشتیبانی مستمر با نظارت معاونت اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، انجام و منابع مالی تامین خواهد شد که منجر به اشتغال‌زایی، رفع بیکاری و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز میشود تا محرومیت از این شهرستان به طور کامل رفع شود.

عارف نوروزی درباره اقدامات انجام شده در شهرستان سرخس افزود: ایجاد هزار و ۷۸ طرح اشتغالزایی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۹۸ میلیارد تومان، ساخت ۱۰ مدرسه با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومان و ساخت ۷ مسجد با سرمایه‌گذاری ۲۲۵ میلیون تومان از جمله اقدامات انجام شده ستاد اجرایی در این شهرستان است که در مجموع ظرفیت ایجاد ۳۰۰۰ فرصت شغلی را فراهم آورده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: هدف‌گذاری شده است امسال در این شهرستان ۳۲۵ طرح اشتغال‌زایی ایجاد شود که از این میزان ۱۴۴ طرح اجرایی شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۲، اجرای ۴۵۰ طرح اقتصادی اشتغال محور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی اقدامات مناسبی در جهت تولید زعفران، پوشش بیمه‌ای برای زعفران‌کاران، اعطای گواهی سپرده به زعفران‌کاران انجام شده است، ادامه داد: در استان مجموعه‌ پرورش شترمرغ راه اندازی شده است که به مردم جوجه را با قیمت نازل تحویل می‌دهد و با قیمت خوب از آنها می‌خرد.

نوروزی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام ستاد اجرایی در استان خراسان رضوی تصریح کرد: پایدارسازی اشتغال‌های ایجادشده در سال‌های گذشته، کمک به توسعه‌ و تقویت بازاریابی و فروش محصولات از طریق طرح‌های اشتغال‌زایی ایجادشده، اجرای ۲۲۹ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، مسجد و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن، به ارزش ۹۵ میلیارد تومان از جمله فعالیت‌های در دست اقدام است.

در ادامه این مراسم استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: شهرستان سرخس مستعد و دارای ظرفیت و مزیت است که با توسعه ظرفیت‌ها، مشکلات آن حل خواهد شد. از این رو امضای این تفاهمنامه را به فال نیک می‌گیریم؛ چراکه خاستگاه آن، تفکر و اندیشه مردمی منطقه‌ای است.

یعقوب علی نظری افزود: طی تفاهمنامه‌ای که منعقد شد، ظرفیت‌های قومی لازم فراهم شده و ما هم برای پیاده شدن آن کمک خواهیم کرد تا این کار به نحو احسن انجام شود و الگوی عملی برای مراحل بعدی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در گام اول و در یک مقیاس معین، نقشه راهی تهیه شده و حرکت آغاز شده و ادامه پیدا خواهد کرد و از دل این حرکت و عملیات‌ها به روش‌ها و نیازمندی‌های ستادی جدید می‌رسیم و این زایش‌های درون حرکت برای ادامه نقشه راه برای ما حائز اهمیت است.

همچنین رئیس مرکز پیشرفت منطقه‌ای ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای ستاد اجرایی فرمان امام نیز اظهار کرد: نهادهای ذی‌ربط در راستای عقد این تفاهمنامه با موضوع سند پیشرفت سرخس اقدامات مهمی انجام دادند که از همکاری سازمان‌های مربوطه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

گزارش تصویری مراسم

کد خبر 6806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =