بازدید نماینده ولی فقیه در استان از شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج

آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از شرکت فرآورده های غذایی و قند یاسوج بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد؛ صبح امروز آیت الله سید نصیر حسینی  نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از شرکت فرآورده های غذایی و  قند یاسوج بازدید کرد.
آیت الله حسینی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه قند یاسوج از عملکرد ستاد اجرائی در راه اندازی این کارخانه قدردانی کرد و گفت: با راه اندازی کارخانه علاوه بر رونق اقتصادی در منطقه زمینه اشتغال تعدادی از جوانان این استان فراهم شده که این مایه خوشحالی و رضایت همه مردم استان خواهد بود.
وی افزود: به هیچ وجه وضعیت الان کارخانه قند یاسوج با گذشته آن قابل مقایسه نیست. همه چیز جدید و ساماندهی شده که قابل قدردانی است.
شایان نادری_ مدیرکل ستاد اجرائی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کارخانه قند یاسوج، مشکلات سد راه کارخانه را مطرح کرد که آیت الله حسینی قول پیگیری آنها را داد.
"کارخانه قند یاسوج سال‌ها راکد بوده و احیای آن از مصوبات سفر اول آیت الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد بود.
ساخت کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ با ظرفیت تولید روزانه هزار تن قند و شکر آغاز شد و در سال ۱۳۴۶ به بهره‌برداری رسید و این کارخانه تا سال ۱۳۶۲ به تولید ادامه داد اما پس از آن در دوره‌های متوالی تعطیل شده است.
این کارخانه یک چرخه واقعی تولید و اشتغال را فراهم کرده بود و صدها نفر از ظرفیت اشتغال آن بهره می‌بردند.
کارخانه قند یاسوج در طول سال‌های متعدد ظرفیت‌های تولیدی مطلوبی را به جامعه هدف ارائه کرد، اما مشکلات تجهیزاتی، ضعف مدیریتی در پرداخت معوقات، مستهلک شدن خطوط و عدم بازدهی کارخانه را به سمت تعطیلی برد.
سال ۱۳۷۶ آغاز سختی‌های کارخانه قند یاسوج بود و به علت ضعف‌های متعدد پس از فراز و نشیب‌های متوالی غیر فعال شد و در سال‌های بعد مجدد به چرخه بازگشته و دوباره راکد شده است و این روند چند ساله تولید و رکود ادامه داشت.
کارخانه قند یاسوج در مقطعی با قیمت بسیار نازلی به بخش خصوصی واگذار شده بود و زمانی که آیت الله رئیسی «رئیس وقت قوه قضائیه» بود از این کارخانه بازدید کرد و پیگیری لازم انجام شد و با بررسی شکل گرفته و تأیید واگذاری با قیمت غیر واقعی، واگذاری به بخش خصوصی ابطال شد و در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ۹ مهرماه ۱۴۰۰ برای بازسازی این کارخانه اعتباری اختصاص داده شد و کار بازسازی و احیای کارخانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.
اکنون این کارخانه بازسازی شده و با حضور رئیس جمهور به چرخه تولید بازگشت و چرخ کارخانه دوباره چرخید.

کد خبر 6902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =