انتخاب 11 مسجد الگوساز در هرمزگان/نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی در مساجد استان برپا می شود

امیریان زاده، از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی و همچنین پخت و عرضه غذاهای محلی با همکاری کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان، سجاد امیریان زاده در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد، اظهار کرد: مساجد در صدر اسلام دارای کارکردهای متنوعی بودند و در زمان شکل گیری و پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدس نیز مساجد نقش اساسی را ایفا کردند.
وی افزود: امروز و در دوران جنگ نرم نیز مساجد با جذب نوجوانان و جوانان و تربیت نیرو و کادرسازی در راستای خنثی سازی و مقابله به هجمه های فرهنگی دشمن نقش آفرین هستند.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) هرمزگان ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه مسجد، دستگاه های مختلفی ازجمله کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج، هیات های مذهبی، مراکز نیکوکاری و ... در این حوزه فعالیت می کنند که گاهی موجب موازی کاری و ایجاد اختلاف می شود که باید در این زمینه با انجام کار کارشناسی، چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.
وی به تشریح فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه مساجد پرداخت و گفت: راه اندازی قرارگاه مسجد و انتخاب مسجد الگوساز در شهرستان های مختلف با محوریت امام جماعت از شاخص ترین فعالیت هاست.
امیریان زاده با بیان اینکه هم اکنون 11 مسجد الگوساز در استان هرمزگان انتخاب شده است، افزود: این مساجد به عنوان بازوی مردمی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را در پویش های مختلف یاری می کنند.
وی با ذکر این نکته که همه فعالیت ها باید حول محور مسجد صورت گیرد، اظهار کرد: مسجدی الگوساز است در کنار ارائه برنامه های عبادی، دینی، فرهنگی، نسبت به تامین معیشت خانواده های مسجدی با حفظ کرامت آنها دغدغه داشته باشد.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان افزود: ستاد اجرایی در راستای حمایت از اقشار کم برخوردار که در قالب پویش های مختلف اجرا می شود از ظرفیت مساجد در شناسایی نیازمندان و همچنین توزیع اقلام بین آنها استفاده خواهد کرد.
امیریان زاده گفت: ظرفیت لازم برای انتخاب مساجد الگوساز در استان همچنان وجود دارد و در انتخاب این مساجد با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان رایزنی می شود.
وی از ارائه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال به عنوان بخش دیگری از خدمات اجتماعی این ستاد نام برد و اضافه کرد: بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال با محوریت مشاغل خُرد، خانگی و بنگاه های اقتصادی سال گذشته 600 میلیارد تومان در هرمزگان پرداخت کرد که این رقم امسال به 800 میلیارد تومان خواهد رسید.
امیریان زاده با بیان اینکه متقاضیان روستایی در اولویت دریافت این تسهیلات می باشند، گفت: این تسهیلات در 46 رشته شغلی پرداخت می شود.
وی از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی در مساجد به منظور بازاریابی برای فروش این محصولات و کمک به بهبود اقتصاد خانواده ها خبرداد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را در ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف یاری کنند.
اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های یک سال اخیر کانون ها پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از یکهزار و 63 کانون فرهنگی هنری مساجد و 50 رابط منطقه ای این استان فعالیت می کنند.
وی از جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و افزوده شدن به صفوف نماز جماعت و تربیت نیروی طراز اسلامی به عنوان هدف و رسالت کلیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کر.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان افزود: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از نخبگان محله یا روستا، برنامه ریزی مدون و اصولی و هدفمند، استفاده از مربیان و اساتید متعهد، نخبه، باانگیزه، بهره گیری از ابزار جذاب هنری برای انتقال مفاهیم ارزشی و اجرای برنامه های موردنیاز روز به صورت مستمر ویژه اقشار مختلف بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان از ویژگی های یک کانون فرهنگی هنری موفق است.
وی با اشاره به ظرفیت عظیم کانون های مساجد در استان هرمزگان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان تشکل مردمی آمادگی همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اجرای پویش های مختلف به ویژه موضوعات مرتبط با مسجد را دارا می باشند.

کد خبر 6907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =