افتتاح کتابخانه برکت روستای «وارگه» شهرستان چرداول

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با هدف برقراری عدالت فرهنگی و آموزشی، ترویج کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه فضای مطالعه و پاسخ‌گویی به نیاز جوانان در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته نسبت ساخت کتابخانه  اقدام می‌کند. 

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، «محمد زارع» در حین افتتاح کتابخانه برکت روستای «وارگه» شهرستان چرداول، اظهار کرد: بنیاد برکت با توجه به نگاه ویژه‌ رهبر معظم انقلاب به کتاب و کتابخوانی و نیاز جوامع روستایی و کم‌تر برخوردار به افزایش سطح مطالعه و آموزش، و هم‌چنین سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ساخت کتابخانه و مراکز فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است. 

وی با بیان اینکه بنیاد برکت تاکنون اقدام‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف در مناطق محروم استان انجام داده است، افزود: با توجه به اینکه این روستا از روستاهای نخبه پرور و فرهنگی استان ایلام است لذا وجود کتابخانه در این منطقه قطعا در توسعه بیشت، افزایش سرانه مطالعه و دسترسی راحت مردم این منطقه به کتاب بسیار تاثیرگذاراست.  

زارع، با اشاره به اینکه کتاب خانه مذکور در مساحت 120 متر با طراحی بسیار خوب با مشارکت و همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان ساخته شده است، خاطرنشان کرد: روستای وارگه شهرستان چرداول بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت دارد که از این به بعد به راحتی به کتاب و مکان مطالعه دسترسی دارند.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، اضافه کرد: برای ساخت این کتابخانه با همکاری و کمک اداره کل کتابخانه‌های استان بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر 7141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =