ارسال ۹۰ هزار بسته لوازم بهداشتی شامل ۱ میلیون ماسک و ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی توسط ستاد اجرایی فرمان امام جهت توزیع در مناطق محروم

به منظور توزیع اقلام بهداشتی ضدکرونایی در مناطق محروم کشور، ۹۰ هزار بسته شامل محلول، ژل و ماسک توسط ستاد اجرایی فرمان امام به سراسر کشور ارسال شد تا توسط گروه‌های جهادی همکار ستاد در این مناطق توزیع شود.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز در مراسم ارسال این بسته ها گفت: از همان روز اول شیوع این ویروس در ایران، ستاد مقابله با کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل شد و تمام امکانات ستاد برای مبارزه با آن بسیج شد و خط تولید چندین کارخانه را به خط تولید اقلام بهداشتی تغییر دادیم.

وی افزود: هم اکنون روزانه ۳۰۰ هزار ماسک، ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز و ماهیانه ۶۰ هزار لباس ایزوله پزشکان توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید و جهت توزیع به وزارت بهداشت تحویل داده میشود.

مخبر با اشاره به اقدامات پزشکی ستاد اجرایی فرمان امام افزود: اعزام ۱۰ کاروان سلامت به استان‌های درگیر و ارائه خدمات رایگان درمانی به بیماران، راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ باحضور ۲۰۰۰ پزشک و پزشک یار و ایفای نقش جدی این سامانه در طرح ملی غربالگری مردم از جمله خدمات ستاد در این روزهاست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی ستاد نیز خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ستاد اجرایی، ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی شهرها و توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم کشور توسط نیروهای جهادی همکار ستاد است.

وی افزود: امروز ۹۰ هزار بسته شامل ۱ میلیون ماسک و ۱۰۰ هزار لیتر محلول به ۳۱ استان کشور ارسال میکنیم تا توسط همین گروه‌های جهادی در این مناطق کم برخوردار توزیع شود.

مخبر با اشاره به حضور جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در کنار مردم برای رفع کامل گرفتاری و نگرانی آنها گفت: بطور شبانه روزی و تمام وقت در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستیم و در تلاشیم تا خلأها و کمبودهای موجود را برطرف کنیم و تاکنون ۵۴ نفر از کارمندان و نیروهای ستاد در همین مسیر به این ویروس مبتلا و ۲ نفر از آنها متأسفانه فوت کرده اند اما تا رفع کامل این بلیه از کشور در کنار مردم مشغول خدمت رسانی خواهیم ماند.

وی تحریم های دارویی امریکا را یک جنایت بشری خواند و افزود: امریکایی‌ها و اروپایی‌ها در ماجرای تحریم دارو و بستن مسیر جابجایی پول مرتکب جنایت بشری شدند و مسئولین حقوقی دولت ما باید این مسئله را پیگیری کنند.

مخبر خاطرنشان کرد: قطعا ظرف یکی دو ماه آینده ضمن خودکفا کردن کشور در تولید اقلام بهداشتی و درمانی، ایران را به یک صادرکننده تبدیل خواهیم کرد.

مخبر در خصوص تلاش پژوهشگران شرکت‌های دارویی و دانش بنیان ستاد اجرایی فرمان امام هم گفت: به زودی خبرهای خوب دارویی و درمانی برای مردم خواهیم داشت که به محض تأیید توسط مراجع ذیصلاح اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =