بازتاب گسترده دستاورد جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تولید داروی پلی پیل و موفقیت این داروی ایرانی در کاهش ۵۰ درصدی سکته قلبی و مغزی

موفقیت جدید محققین ایرانی در تولید و آزمایش داروی پلی پیل جهت کاهش سکته های قلبی و مغزی، به سوژه اول رسانه های جهان تبدیل شده است.

یکی از بزرگترین تحقیقات جهان در زمینه پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با استفاده از دارو، توسط محققان ایرانی با موفقیت به پایان رسید.

بنابراین گزارش در این پروژه که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام و تحت نظر دکتر ملک زاده انجام شد، مطالعه به مدت ۵ سال بر روی ۷ هزار نفر انجام شد و داروی تولید شده در طی این مدت توانست در همه افراد ۳۵ درصد مرگ ناشی از سکته قلبی را کاهش دهد و در مواردی که بطور دائم از آن استفاده می‌کردند تا ۵۰ درصد مرگ ناشی از سکته مغزی را نیز کاهش داد.

این گزارش می‌افزاید: تایید و انتشار این موفقیت بزرگ در معتبرترین مجله پزشکی دنیا (The Lancet)، باعث شد تا این دستاورد علمی در روزهای اخیر به تیتر یک رسانه‌های دنیا تبدیل شود.

بنابراین گزارش یکی دیگر از موفقیت‌های این دارو، عدم گزارش عوارض جانبی در طول ۵ سال آزمایش بر روی افراد داوطلب بوده است.

گفتنی است مراحل مقدماتی این پروژه بزرگ علمی به دلیل اهمیت و تاثیر آن بر روی مرگ و میر افراد از سال ۸۹ تا ۹۲ در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام قرار داشت و از سال ۹۲ تا پایان ۹۷ مراحل نهایی و آزمایشی آن انجام شد.

کد خبر 834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =