افتتاح قرارگاه امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مازندران

قرارگاه خدمت رسانی، امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در مازندران در نخستین روز سفر رئیس ستاد در ساری افتتاح شد.

در این مراسم که استاندار مازندران و سایر مقامات استانی نیز حضور داشتند، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: ما ۱۰ قرارگاه در سطح کشور برای چند موضوع اعم از یکسری کارهای جهادی مثل مدرسه سازی و مسجد سازی و راهسازی و یکسری قرارگاه برای مواقع بحرانی مثل سیل و زلزله پیش می آید داریم.  

وی با بیان اینکه چند هزار گروه جهادی با ستاد اجرایی فرمان امام کار می‌کنند و در چنین مواقعی به عنوان یک فرشته نجات برای مردم وارد عمل می شوند، تصریح کرد: در سیلی که اوایل سال رخ داد جزو دستگاه‌های بودیم که در لحظات اول ورود کردیم و هم غذا، پتو، دارو و چادر توزیع شد و هم تعدادی از خانه ها با کمک ستاد ساخته شد و همچنین نزدیک به ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به مردم آسیب دیده اعطا شد.

مخبر با بیان اینکه سه استان شمالی کشور یعنی گیلان، مازندران و گلستان از قرارگاه ستاد در استان مازندران تجهیز می شوند بیان داشت: تجهیزاتی آماده برای حوادث در این مکان وجود دارد و البته کارهای دیگری چون توزیع ویلچر و جهیزیه نیز توسط این قرارگاه انجام می‌شود و امروز تعدادی جهیزیه و ویلچر و چند هزار بسته لوازم التحریر توزیع می‌شود و تقریباً کل سال این خدمات به طور معمول در حال انجام است.

وی افزود: تمام کمک‌های ما توسط نیروهای جهادی توزیع میشود و اطلاعات افراد نیازمند و آسیب دیده هم ازطریق نیروهای جهادی جمع میشود و این یعنی واسطه اصلی بین ما و مردم نیروهای جهادی هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در روز اول سفر خود به مازندران، با حجت الاسلام محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =