آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بنیاد برکت در این شهرستان با حضور مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اصفهان و فرماندار دهاقان برگزار گردید

دکتر حاجی رحیمیان مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اصفهان به همراه مهندس جمشیدیان فرماندار دهاقان بازدید از طرحهای استقرار یافته اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان دهاقان بازدید نموده و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

برخی طرحهای مورد بازدید در شهر و روستاهای شهرستان  دیر عبارتند از:
طرح گلخانه گل رز آقای بدریان روستای دزج

طرح نساجی آقای حیدری

طرح کارگاه تولیدی پوشاک روستای همگین

طرح صنایع چوب آقای نوروزی روستای پوده

تورج حاجی‌رحیمیان ، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام  (ره) استان اصفهان  با بیان این‌که هم افزایی خوبی  را در شهرستان دهاقان شاهد هستیم اظهار داشت: در انجام کار در این شهرستان به نظر می‌رسد  در وضعیت خیلی مطلوبی قرار داریم و کار دغدغه‌مند انجام می‌شود.

وی ادامه داد : بنیاد برکت ، کارهای زیر ساختی را در دستور کار قرار داده است و با همکاری گروه‌های جهادی اقدام به ساخت مدرسه ،مسجد،بیمارستان و خانه عالم می‌کند.

حاجی‌رحیمیان  با اشاره به فعالیت تسهیل‌گران بنیاد برکت در شهرستان‌ها گفت : این تسهیل‌گران کارمند رسمی نیستند ولی با حضور در روستاها ضمن شناسایی  کار آفرینان  همکاری لازم را جهت بهره‌برداری از واحد  شغلی انجام می‌دهند، تسهیل‌گران گام به گام تولید کننده را همراهی می‌کنند و افرادی که تخصص لازم برای پیگیری و اخذ تسهیلات بانکی ندارند را ، توسط تسهیل‌گران راهنمایی می‌شوند تا  تسهیلات اخذ شود و اشتغال‌زایی لازم انجام شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام  (ره) استان اصفهان گفت : با توجه به مهاجرتی که بعضا از روستاها به کلان‌شهر ها شاهد هستیم ، تلاش ما بر این است که   روستاییان و  جامعه هدف مناطق محروم را توانمند کنیم تا  مهاجرت معکوس انجام شود.

وی ادامه داد : پویش اصلی بنیاد برکت  پویش به روستا بر می‌گردیم است و با همکاری تسهیل‌گران امیدواریم که  در انجام این پویش موفق عمل کنیم.

حاجی‌رحیمیان با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در شهرستان دهاقان گفت : در دو سال اخیر ۲۴۸ طرح اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت در این شهرستان مورد حمایت قرار گرفته است  که بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان این طرح‌ها  پرداخت شده است و زمینه اشتغال  بیش از ۷۰۰ نفر فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =