همکاری موثر بانک ها در پرداخت تسهیلات خرد به کسب وکارها

به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد جشنواره "تلاش با برکت" به منظور تحقق طرح‌های اشتغال اجتماع‌محور کشور برگزار شد و از مدیران عامل بانک و کارآفرینان تقدیر شد.

صبح امروز (پنجشنبه اول تیرماه 1402) با حضور  رئیس کل بانک مرکزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و مدیران عامل 10 بانک و صندوق اعتباری و جمعی از مدیران و فعالان حوزه کسب و کار در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی  گفت: از فعالیت‌های مثبت و تاثیرگذار ستاد اجرایی فرمان امام تشکر می‌کنم، من بنیاد برکت را به خوبی می‌شناسم و مشخص است که این مجموعه چه فعالیت‌هایی دارد و طبق برنامه هر سال این مجموعه و با توجه به سطح فعالیت، تنوع مدیریت و جمعیت تحت پوشش آن شاهد هستیم که بنیاد برکت برای هر کار خود یک برنامه مشخص دارد. وی ادامه داد: یکی از مسائل تسهیلات خرد ضمانت‌هاست و مردم از دشواری‌های ضامن‌های متعدد ناراضی هستند.

 همکاری موثر بانک ها در پرداخت تسهیلات خرد به کسب وکارها

بخشنامه بانک مرکزی تسهیلات کسب و کارهای خود را با یک ضامن ابلاغ کرده و از بانکها می‌خواهم برای این تسهیلات بیش از یک ضامن درخواست نکنند.

همچنین در این مراسم عارف نوروزی  سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: از طریق تفاهم با 9 بانک و یک صندوق قرض‌الحسنه (برکت) در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال ارائه کنیم و منابعی را نیز خود ستاد اختصاص داد.

 همکاری موثر بانک ها در پرداخت تسهیلات خرد به کسب وکارها


وی ادامه داد: یکی از مسائل تسهیلات خرد ضمانت‌ها است و مردم از دشواری‌های ضامن‌های متعدد ناراضی هستند. بخشنامه بانک مرکزی تسهیلات کسب و کارهای خود را با یک ضامن ابلاغ کرده و از بانکها می‌خواهم برای این تسهیلات بیش از یک ضامن درخواست نکنند.


 همچنین محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت  اعلام کرد: کار مطالعاتی و قوی با وزارت جهاد کشاورزی در فالب تفاهم‌نامه‌ای انجام شده است و ان‌شاءالله امسال منابعی که بانک‌ها در اختیار قرار می‌دهند در این زنجیره‌ها به صورت ویژه هزینه خواهد شد. ترکمانه  بیان کرد: نتیجه این تسهیلات و زنجیره ۲۲ هزار طرح اجتماع محور، ۹۴ طرح بنگاه محور و ۷۰ هزار فرصت شغلی تبدیل خواهد شد.

در حوزه محصولات گلخانه‌ای ۱۵۰ هزار تن محصول اضافه خواهد شد و سهم ۲.۵ درصدی در تولید کشور داریم.

 همکاری موثر بانک ها در پرداخت تسهیلات خرد به کسب وکارها

گفتنی در پایان این مراسم از جمعی از مدیران عامل بانک‌ها از جمله آیت‌اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه، احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت، سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سید ضیا ایمانی مدیرعامل بانک صادرات، کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، هادی اخلاقی ‌مدیرعامل بانک تجارت، ابولفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی، نعمت‌الله رضایی مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید تندیس و نشان عالی برکت دریافت کردند. همچنین به  جمعی از  کارآفرینان، خیرین و فعالان اقتصادی و تلاشگران برکت تجلیل و《نشان عالی برکت》اعطا شد.

کد خبر 6259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =