ورود طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت به ۱۰۰ روستای کرمانشاه/ تمرکز طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بر زنجیره سبز و آبی

مجری بنیاد برکت گفت: در ۴ شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی بنیاد برکت حضور موثری داشته و از ابتدای سال در ۱۰۰ روستا این مناطق طرح‌های اشتغالزایی ایجاد کرده است.

رضا خرمی مجری بنیاد برکت در کرمانشاه با بیان اینکه بنیاد برکت از ابتدای امسال در ۱۰۰ روستای کرمانشاه برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ورود کرده‌ایم گفت: با توجه به حضور موثر تسهیلگران تا به امروز طرح‌های اشتغال‌زایی مناسبی به ویژه در حوزه زنجیره سبز و آبی داشته‌ایم.

او گفت: از سال ۹۸ تا به امروز طرح‌های اشتغال‌زایی در ۲۰۰ روستا اجرا شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۱۰۰ طرح هدف‌گذاری شده که ۳۸۴ طرح تا به امروز اجرایی شده است.

او افزود: حدود ۳۸۴ طرح اشتغال‌زایی تصویب و ۴۰۰ طرح هم در مرحله تشکیل پرونده و مابقی هم در انتظار تایید کارشناسان بنیاد است.

خرمی با بیان اینکه در این ۳۸۴ طرح حدود ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است افزود: تا پایان سال با اجرایی شدن مابقی طرح‌های اشتغال‌زایی میزان اشتغال افراد به بیش از یک هزار نفر می‌رسد.

 ورود طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت به ۱۰۰ روستای کرمانشاه/ تمرکز طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بر زنجیره سبز و آبی

مجری بنیاد برکت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۴ شهرستان روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه حضور موثری به ویژه در زنجیره سبز و آبی داشته است افزود: بیشتر مناطق استان کرمانشاه کوهستانی و بیشتر اراضی به صورت باغ هستند بنابراین تمرکز بر حوزه کشاورزی و باغبانی بیشتر بوده به طوری که بیش از ۵۰ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه زراعت باغ‌ها و ۳۰ درصد هم در حوزه مشاغل خدماتی و حدود ۲۰ درصد هم در حوزه مشاغل فنی وخدماتی بوده است.

وی افزود: در حوزه مهاجرت معکوس و طرح‌های اجتماعی هم اقدامات موثری صورت گرفته است مانند روستای قوری قلعه که در قالب طرح گردشگری اقدامات گسترده‌ای داشته است و در بین ۴ شهرستان استان کرمانشاه در روستای جوانرود با توجه به جمعیت زیاد آن اقدامات بیشتری انجام شده است.

کد خبر 7178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =