زنگ ١١٠ مدرسه جدید برکت در مناطق محروم کشور به صدا درآمد

به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ١١٠ مدرسه برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به بهره‌برداری رسیدند.

صبح امروز (سه شنبه ۴ مهرماه) در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس سازمان نوسازی مدارس و مدیرعامل بنیاد برکت در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام، مدرسه برکت شهید آرمان علی‌وردی در روستای فیروزبهرام‌ اسلامشهر و ١٠٩ مدرسه دیگر در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیدند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم اظهار کرد: طبق تفاهمنامه بنیاد برکت و وزارت آموزش‌وپرورش تعداد مدارس ساخته شده توسط بنیادبرکت به ٣ هزار و ٣٣٠ مدرسه و ١۴ هزار کلاس درس خواهید رسید که برای ساخت این تعداد مدرسه هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام هزینه می‌شود.

عارف نوروزی افزود: با افتتاح این ۱۱۰ مدرسه، تعداد مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به دو هزار و ۱۱۰ مدرسه رسید.

وی ادامه داد: تمام مدارس برکت طبق آخرین آیین نامه‌های سازمان نظام مهندسی‌کشور، ضدزلزله و ایمن ساخته می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: در راستای حمایت ویژه بنیادبرکت ستاد اجرایی فرمان امام از دانش‌آموزان مناطق محروم علاوه بر ساخت مدرسه، احداث و تکمیل ٢١ باب خوابگاه شبانه‌روزی با ظرفیت ٢٢٠٠ دانش‌آموز را در دستور کار دارد که تاکنون ١۴ واحد آن به‌ بهره‌برداری رسیده است.

زنگ ١١٠ مدرسه جدید برکت در مناطق محروم کشور به صدا درآمد

وی با بیان اینکه ١٩ دستگاه خودروی ون برای رفع مشکل تردد دانش‌آموزان در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان‌جنوبی و قم خریداری و تحویل وزارت آموزش‌وپرورش داده‌شده است، گفت: شناسایی و جایگزین نمودن ١٠٠٠ مدرسه کانکسی، تکمیل و ساخت ١۴٠ مدرسه در مناطق صعب‌العبور کشور از دیگر خدمات حمایتی بنیاد برکت می‌باشد.

نوروزی افزود: ١١ میلیارد تومان کمک هزینه به مدارس مناطق محروم کشور با هدف تجهیز امکانات، انجام تعمیرات، خرید کتاب، وسایل کمک آموزشی، لوازم ورزشی و ... پرداخت شده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: در ساخت مدارس برکت از فناوری های روز و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان جهت افزایش کیفیت و سرعت ساخت نیز به‌کارگیری شده است.

در ادامه مراسم رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و میلاد پیامبر (ص) اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که کشور در عین تحریم‌ها ثابت قدم پیش می‌رود و هر روز شاهد شکوفایی فعالیت‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه مدرسه مکان تعلیم علم و دانش است، ادامه داد: با ساخت مدارس برکت در کشور شاهد برآورده شدن آرزوی دیرینه مقام‌معظم‌رهبری که ساخت هزار مدرسه برکت در سراسر کشور بود، هستیم و این هزار مدرسه امروز به دو هزار و ۱۱۰ مدرسه رسیده که این اقدام جهادی قابل ستایش است ...

زنگ ١١٠ مدرسه جدید برکت در مناطق محروم کشور به صدا درآمد

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی افزود: اخیرا رتبه علمی جوانان ما به قدری بالا رفته است که هر گره‌ بسته‌ای را باز می‌کنند.

محمدی گلپایگانی تأکید کرد:از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام و تلاش‌های دکتر نوروزی و همکاران‌شان برای محرومیت‌زدایی در کشور و ارائه خدمات گسترده در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار قدردانی میکنم و سلام رهبرانقلاب را به شما وهمه جهادگران ابلاغ میکنم.

مدیر عامل بنیاد برکت نیز که در مدرسه برکت شهید علی‌وردی حضور داشت، دراین مراسم اظهار کرد: دو هزار و ۱۱۰ مین مدرسه برکت، مدرسه ١۶ کلاسه مزین به نام شهید مدافع ‌امنیت «آرمان علی‌وردی» است که امروز با ظرفیت ۴۰۰ دانش‌آموز پسر در مقطع ابتدایی افتتاح شد.

محمد ترکمانه افزود: امروز ١١٠ مدرسه با ۴۶٠ کلاس درس در مناطق محروم کشور و با سرمایه‌گذاری ۵٧٨ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری رسیدند.

زنگ ١١٠ مدرسه جدید برکت در مناطق محروم کشور به صدا درآمد

وی با بیان اینکه تا ابتدای امسال ٢ هزار مدرسه برکت در سراسرکشور احداث و به بهره‌برداری رسیده بود که با افتتاح امروز جمع مدارس برکت به ٢ هزار و ١١٠ مدرسه با ١٠ هزار و ۵٠٠ کلاس درس می‌رسد.

همچنین در این مراسم مدارس برکت در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و خراسان رضوی به صورت ویدیوکنفرانسی به طور همزمان افتتاح شدند.

کد خبر 6772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =